Försäkringspengar för gammal misshandel
För ett par år sedan(4-5 år) rök jag ihop med en "person", lets just say det är en person som jag står nära. som flippade ur, och delade ut flera slag mot ansiktet och huvudet och möjligen ett par sparkar också(minns inte). Jag minns inte exakt vart slagen träffade men jag vet att jag fick hjärnskakning(detta eftersom jag svimmade och spydde en gång mm), ett rött öga, och blödde rejält från näsan och munnen. Var tyvärr ung och dum och sökte inte vård efteråt, om det var pga hjärnskakningen eller ej vet jag inte, men jag bara körde på som vanligt trots att det tog emot. Jag förtjänade antagligen en smocka eller två, men personen flippade och vet om det och jag vill inte ta upp det med personen då det är ett väldigt känsligt ämne och personen har visat mycket ånger. Det är en person som står mig väldigt nära.
Anledningen till att jag tar upp det här är att jag börjat nojja lite över hjärnskakningen och kopplar även ihop olika symtom jag har med detta. T.ex. så har jag en käke som förflyttar sig när jag öppnar munnen och har fått problem med tinnitus. Minnesproblem och koncentrationssvårigheter har jag alltid haft, så det går inte att säga om det var pga hjärnskakningen. Depressioner hade jag också innan. Ångrar att jag inte sökte vård såklart.
Sen till frågan då är det möjligt såhär flera år efter att möjligen få ut försäkringspengar för händelsen, dvs om jag t.ex. skulle berätta att jag blivit misshandlad för vården och få en undersökning, skulle de se om det skett några skador på hjärnan? Jag vill dock inte göra en rättssak av det.