• mammaspojkar10

ytlig blodpropp. igångsättning?

Har ett stort bråck på benet. Har nu fått ytlig blodpropp o bråcket. Otrolig smärta i snart en veckas tid. Kryckor om nätterna för att ta mig till toaletten. Haltar hela dagarna. Blir bara värre. Käkar 2 st 665 mg Panodil regelbundet, stödstrumpor hela dagarna samt smörjer med hiruduid salva....

Är i v.36+2 men jag orkar inte med smärtan längre. Har ont nattetid när jag ligger ned nu med.

Kan man bli igångsatt pga av detta skäl? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden ytlig blodpropp. igångsättning?
  • Minza83

Rimligtvis så om proppen utgör någon fara för dig och bebisen.. Vilket ytliga proppar oftast inte gör, alltså de är i regel ofarliga..

Men du borde ringa fl och höra med dem! Helt klart, du kanske kan få sovdoser av dem så du får sova, viktigt med sömn ju!
    Och så kanske du kan tjata dig till en igångsättning när du räknas som fullgången, dvs 37+0..

• mammaspojkar10

Nä jag vet att det är ofarligt men jag blir dessvärre fånge i min egna kropp. Pulserande smärta 24/7 blir man mer eller mindre knäpp av. Sen höggravid på det. Ska ringa förlossningen o fråga även att det känns fruktansvärt dumt att göra pga något sånt. Men pallar inte vänta till måndag em när jag har tid hos bm...orkar ingenting här hemma går i en dimma. Suck!

• Minza83

Det gör du rätt i! Du kan inte få mer än ett nej i värsta fall liksom , berätta hur det gått!

• mammaspojkar10

De vill vänta till 37+0 så onsdag tidigast då. Ska prata med bm o detta på måndag. Kunde iaf få starkare tabletter om jag vill ha men är ju en resa på 40 min tur o retur :/

• Minza83
    mammaspojkar10 skrev 2015-07-11 16:41:04 följande:

De vill vänta till 37+0 så onsdag tidigast då. Ska prata med bm o detta på måndag. Kunde iaf få starkare tabletter om jag vill ha men är ju en resa på 40 min tur o retur :/

Håller tummarna för dig!! :)
Svar på tråden ytlig blodpropp. igångsättning?