• Anonym (frågeteknet?)

11 års gräns med en 8 åring?

Hej
    Vi kanske ska gå på bio idag och se Jurassic world, Men min brors dotter som är 8 år vill verkligen också följa med får hon inte se den ska inte hennes storebror som är 12 få se den.

Nu undrar jag kan man verkligen ta med sig en 8 årig som är ganska mogen för sin ålder på denna film på 3D?

kommer hon komma in överhuvudtaget?

Min bror säger att det kommer inte bli några problem?

Vad tycker ni det är inte mina barn utan min brors barn?

• Svar på tråden 11 års gräns med en 8 åring?
  • MadHatter

Barn över 7 får gå på bio med 11-årsgräns i vuxet sällskap. Det är bara 15-årsgränsen som är absolut.

Så svårt att komma in kommer hon inte ha. Om filmen är lämplig eller ej är ju en annan fråga, jag har inte sett den så har ingen aning. Det känns ju främst som att det är ett föräldraansvar så är föräldrarna ok med så tycker jag väl att det är.

Däremot tycker jag det är fult av din bror om han "utpressar" er att om ni inte tar med båda baRnen följa Med på bio så får inget barn följa med.

• Anonym (frågeteknet?)

okej

Nej det är min brors dotter som säger så om JAG ej får följa med får inte min storebror gå och se filmen och då sa min bror då måste bägge få gå

så är det alltid.... hon bestämmer

bortskämd

• Anonym (frågeteknet?)

frågan är om den är lämplig hon har sett dem andra hemma på DVD jurassic park filmerna

• MadHatter
    Anonym (frågeteknet?) skrev 2015-07-11 12:17:17 följande:

okej

Nej det är min brors dotter som säger så om JAG ej får följa med får inte min storebror gå och se filmen och då sa min bror då måste bägge få gå

så är det alltid.... hon bestämmer

bortskämd

Nja, det är ju pappan som bestämmer - och har bestämt att ska ena barnet få följa med på bio ska båda få. Och det tycker jag är fräckt av pappan, att 8-åringen tycker så är inte så konstigt :)
  • Anonym (frågeteknet?)
    MadHatter skrev 2015-07-11 12:26:21 följande:

Nja, det är ju pappan som bestämmer - och har bestämt att ska ena barnet få följa med på bio ska båda få. Och det tycker jag är fräckt av pappan, att 8-åringen tycker så är inte så konstigt :)

Nä men jo du har rätt men så är det alltid...

tycker sin om storebror...detta är vanligt.

dotters röst är alltid starkast min bror kan inte säga NEJ

ska han ha surfplatta/läsplatta som han behöver till skolan entligen ska hon också ha har hon bestämt men så han får ingen nu när skolan börjar fast lärarna har sagt till att elverna bör ha en till läxläsningen eller hur det nu var
  • Anonym (Suck)

Men hallå får inte 8åringen se den så ska inte 12åringen få se den heller???
    Vilken konstig inställning du har. Tänk om och tänk rätt

• IsDimma
    Anonym (frågeteknet?) skrev 2015-07-11 12:29:58 följande:
    Nä men jo du har rätt men så är det alltid...

tycker sin om storebror...detta är vanligt.

dotters röst är alltid starkast min bror kan inte säga NEJ

ska han ha surfplatta/läsplatta som han behöver till skolan entligen ska hon också ha har hon bestämt men så han får ingen nu när skolan börjar fast lärarna har sagt till att elverna bör ha en till läxläsningen eller hur det nu var
    Oj. Över två saker. Dels att man inte tar ett föräldraansvar som förälder.

Men också över att skolan rekommenderar (och alltså antar) att alla elever ska ha en läsplatta. Det är under all kritik av skolan tycker jag!
  • Frontline

Vi var och såg den filmen förra veckan och hade med oss sonen som är 8 år och han tyckte den var lite otäck ett par gånger men inget som gjorde att han låg sömnlös över natten för det.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (ty)
    Anonym (Suck) skrev 2015-07-11 13:28:00 följande:

Men hallå får inte 8åringen se den så ska inte 12åringen få se den heller???
    Vilken konstig inställning du har. Tänk om och tänk rätt

Läs om och läs rätt ;)
Svar på tråden 11 års gräns med en 8 åring?