Säga upp sig från sommarjobb på grund av ångest?
Jag jobbar inom den offentliga sektorn (sjukvård) nu under sommaren, och personalstyrkan är i botten under juli månad, men på grund av ett par händelser på jobbet (en händelse speciellt), tidigare erfarenheter i yrket, och bakomliggande ångest har jag i ungefär en veckas tid inte kunnat jobba. Sover inte på nätterna, har huvudvärk jämt, när jag jobbar är det andan i halsen hela tiden, och får panik så fort något oväntat händer.
Stora delar av jobbet är självständigt, med mycket beslut som måste göras i stunden, och när som helst kan ett larm komma. Att jobba tillsammans med någon annan fungerar, och att jobba utan larm också, men det är inte en valbar lösning inom jobbet förutom vid enstaka specifika tillfällen.
Kan inte tänka på något annat än jobbet och allt som kan gå fel, har fått ett par panikattacker, och dagen innan jag skulle in och "testjobba" igen så grät jag mig till sömns. Sömnen jag får är lätt och orolig, och min aptit existerar inte pga illamående. Kort sagt klarar jag inte av jobbet i den form det krävs av mig att göra, och ökade krav från arbetsgivaren efter totalt brist på stöd efter några traumatiska händelser under kort period gör mig helt slut.
För min egen hälsa och mitt eget välmående kan jag inte längre jobba kvar. Ska prata med arbetsgivaren under kontorstid och undrar om jag ska nämna min ångest som anledning till uppsägning, eller om jag ens måste ge anledning när jag är anställd som vikarie under sommartid? Har fått ett schema för resterande Juli och Augusti.
(ska vända mig till läkare för att få hjälp med min ångest också, eftersom det plötsligt blivit svår för mig att hantera)