• pottan

antibiotikan orsakar magont?

Har en liten kille på 9 dagar som varit en väldigt enkel och snäll bebis hittills, de e mat, blöja eller rap om det e något

I förrgår vakna jag med feber/frossa/magont och fick diagnosen livmoderinfektion, äter nu två sorters antibiotika Doxycyklin och Metrodiazol och lillen är otröstlig, är i princip bara nöjd om man går och rap skakar honom

Har någon här erfarenhet av att antibiotikan som går över i bröstmjölken gett bebisen magknip?

• Svar på tråden antibiotikan orsakar magont?
  • Rosa Fluff

Japp, vet en vän vars barn fick hemska magproblem när hon åt det. Så där har du nog boven i dramat..

• pottan

Bör man köra ersättning och pumpa ur tills kuren är klar eller kommer det störa amningen totalt tro?

Eller kanske varva lite, verkar som det han ätit nu på morgonkvisten innan jag ska ha i mig nästa dos funkar bättre

• Rosa Fluff

Sist jag träffade henne hade hon gått över till ersättning fullt ut. Sen vet jag inte om magproblemen var orsaken.

Risken är ju att man stör ut amningen om man kör ersättning så det är tyvärr nåt du måste väga in i beslutet.

• Rosa Fluff

Men det finns ju flaskor som är lika bröstet för att minimera risken. Typ Meledas. Finns på apoteket.

Svar på tråden antibiotikan orsakar magont?