• k0k0

Missfall - ilska!

Jag fick ett MA i vecka 14, graviditeten kändes inte helt bra, även om det var första så kändes det inte helt ok i kroppen, därför blev jag inte förvånad när det hände. Men självklart ledsen. Just nu har jag många omkring mig som har eller väntar barn.

När jag hälsar på mina kompisar kan de klaga på att "åhh det är så svårt att få bort gravidkilona" då vill jag säga att jag skulle göra vad som helst för att ha gravidkilon att gå ner och att jag gärna skulle vilja att de håller käft... 

Jag skulle liksom vilja ha mer förståelse, samtidigt som jag inte vill bli nån martyr, jag är kluven till min egen inställning och vet inte hur jag ska förklara problemet riktigt. För på samma sätt som missfall är aktuellt i mitt liv just nu så är ju gravidkilon och småbarnsblöjor aktuellt i deras...

Någon som känner igen sig? Hur förhåller ni er till de här känslorna?

• Svar på tråden Missfall - ilska!
  • Anonym (MA i v.13)

Jag tycker att du kan säga exakt så: " jag skulle göra vad som helst för att ha gravidkilon att gå ner". De måste väl kunna fatta att du är ledsen?

Jag hade nyss MA i vecka 13 och min strategi har helt enkelt varit att jag inte umgås med folk som är gravida, för jag orkar inte det. Vet inte om det är en hållbar lösning men just nu bryr jag mig inte, för ärligt talat så är det ingen som kan fatta hur detta känns som inte har haft missfall själv. Alla mina kompisar har fått ett eller två barn utan minsta problem så de kan helt enkelt inte förstå vad jag går igenom nu. Om de har svårt att acceptera att jag behöver vara ifred efter detta så kan det i alla fall kvitta att umgås, tänker jag.

• Anonym (Slutat)

Jättesvårt bli gravid kombinerat med 2 MA varav ett nyss med tvillingar har gjort att jag inte umgås med gravida. Jag står inte ut med påminnelsen helt enkelt. De flesta kan inte hantera det heller att de är gravida/lyckats få barn och jag missfall. Vi berättade inte ens denna gång,fick inget stöd sist. Och då kvittar det umgänget!

Svar på tråden Missfall - ilska!