• marcelgrond

Starta bageri

Hej! de så att jag hade tänkt mig starta en bageri som bakar fram amerikanska kakor, då hade jag tänkt mig att sälja de till företag och privat kunder. De jag nu inte vet är hur jag ska skaffa mig företags kunder? Ringer man runt? Eller går man till olika företag och erbjuder?

Skulle va jätte tacksam för seriösa svar.

Jobba, starta versksamhet,familj,bageri
  • Svar på tråden Starta bageri
  • Fru Blacker

Först måste du ha ett godkänt kök för att få sälja bakverk. Detta har du kanske redan koll på och sitter med ett godkänt kök. Om inte bör du starta där, kolla in på livsmedelsverket och miljökontoret i din kommun.

Hur du får kunder är kort och gott marknadsföring. Starta med att "branda" ditt företag, gör en hemsida, läs på om SEO osv. Sedan är det som du själv säger, ring runt till konditorier och försök boka in ett möte där de kan testa några av dina bakverk. 

Hur du får privatkunder skrev faktiskt tidningen hembakat om i senaste numret där det gavs en del tips. Hittar inte artikeln på nätet nu men köp den om du har vägarna förbi någon affär.

Lycka till!

frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • Kyrkby

Skulle avråda dig, i och med att du ställer denna fråga !
    Inte för att vara negativ utan för att jag är realist.
    Starta ngt från 0 utan erfarenhet i branschen är som att balansera högst upp på flaggstången, börjar det blåsa faller du direkt.

• puss

Häftigt!! Skaffa godkänt kök och kör. gå med i några bra nätverk och fixa lite bra marknadsföring.
    Det går!

Svar på tråden Starta bageri