• Anonym (High horse)

Lönar sig magisterexamen?

Har en filkand inom humaniora men vill höja min examen i hopp om en lite högre lön och ett större utbud inom yrkesområdet.

+ Vad är fördelarna med en magisterexamen? 

+ Blir lönen högre än med filkand?

+ Kan det bli svårare att få en anställning eftersom man eventuellt får en högre lön?  

• Svar på tråden Lönar sig magisterexamen?
  • sextiotalist

Det går inte svara så där rakt av. Men min väninna som är teknologie doktor, det har inte gett henne bättre lön. Det var rätt svårt för henne att få jobb pga hennes titel.
    Civilingenjör är ju en masterutbidlning, och där kan det löna sig, men behöver inte. Hur det ser ut inom ekonomi har jag ingen aning om.
    Då kanske det är bättre att bredda sig istället

• Anonym (.)

Nej. Just nu är akademikeryrken totalt kalla och det ser ut att hålla i sig ett par år. Så att skaffa sig extra utbildning nu i syfte att skaffa sig jobb skulle jag avråda från, kraftigast.

• Anonym (High horse)
    Anonym (.) skrev 2015-07-13 14:17:19 följande:

Nej. Just nu är akademikeryrken totalt kalla och det ser ut att hålla i sig ett par år. Så att skaffa sig extra utbildning nu i syfte att skaffa sig jobb skulle jag avråda från, kraftigast.

Tack för inlägget. Det är ingen extra utbildning utan en högre inom samma ämne jag syftar på.
Svar på tråden Lönar sig magisterexamen?