oltrix skrev 2015-07-14 00:24:37 följande:
Har ungefär samma problem. Ungefär samma frekvens också. Min fru har dock fattat galoppen och ställer upp nästa så mycket jag "behöver". Snällt, omtänksamt och ett sätt för henne att visa kärlek. (Jag är omtänksam tillbaka och vi har ett mycket bra och kärleksfullt förhållande) men problemet är inte där har jag märkt, jag älskar att prata om sex på olika sätt, inte dirty talk men att dela fantasier, önskemål och att utforska tillsammans. Jag har en och annan böjelse som hon absolut inte delar eller vill förverkliga.
Problemet är att det inte blir bättre av att hon ställer upp, jag behöver att hennes huvud är med och att hon går in med sin själ men efter mer än 20 år så känns det fortfarande som jag inte riktigt vet vad hon vill.
Vi älskar varandra mest av allt men sexet funkar fan bara sådär. Skitjobbigt. Jag håller på att gå sönder lite inuti då jag inte vill utforska min sexualitet på egen hand och hon vill inte vara med på resan med mig. Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra.
Detta bar av i en annan riktning än jag tänkte från början, sorry att jag kapade din tråd TS, men vad jag ville få fram är att det inte alltid är barra själva liggandes som är det viktiga. Det krävs mer än så, i varje fall för mig.
I min nuvarande relation vågade jag för första gången ta upp detta och förmedla att jag mår dåligt av det svaga och oengagerade sexlivet. Min fru älskar mig över allt annat och tog åt sig av informationen. Hon ändrade sitt engagemang lite (det blev lite avsugningar och avrunkningar extra) och tyckte att det löste problemet. Hon verkar tro att det handlar om mer sex rent fysiskt och att lösningen är att hon ställer upp.
Det är värdelöst att ha någon form av sex med någon som egentligen inte vill så "ställa upp" fungerar inte. För min del blir det faktiskt bara värre, jag avstår hellre från den där avsugningen eller det där krystade samvetssexet.
I vårt fall blir det extra jobbigt då min fru har ett ganska "vilt" relationsliv bakom sig. Hon har haft många pojkvänner och utforskat alla aspekter av sitt sexliv medans jag är raka motsatsen.
Att nu leva med henne och verkligen känna hennes nuvarande ointresse för sex och sexuell utveckling är väldigt påfrestande för mig. Särskilt påfrestande blir det när jag fortfarande får vissa inblickar i hur hennes tidigare liv varit. Lusten hon känt, saker hon upplevt med andra män men inte alls vill göra med mig - den sk "mannen i hennes liv".
Jag tror att det till viss del går att prata och resonera fram ett mer aktivt sexliv. Frågan är dock om det egentligen spelar någon roll? Det som egentligen saknas är ju den rena lusten och den går troligtvis inte alls att väcka genom prat.
Jag har kommit fram till att min fru och jag är en overkligt bra match socialt, ekonomiskt, intressemässigt, lika värderingar, politiska åsikter och alla andra mjuk aspekter av ett förhållande. Vi älskar och respekterar varandra till 100% och jag är övertygad om att jag inte kommer kunna känna lika starkt för någon annan kvinna under mitt liv. Dock så fungerar vi inte alls sexuellt och för min fru verkar inte detta vara ett problem. Det kan låta väldigt märkligt men det känns som "hon är klar med sex i sitt liv".
Det är dock ett stor problem för mig och det går troligtvis inte en dag utan att jag någon gång funderar på om jag ska välja kärlek eller satsa på ett självförverkligande sexliv medans det fortfarande finns tid.
Detta hjälp så klart inte er men jag ville att ni ska veta att det finns fler i er situation.