• megasigrid84

kattnamn som passar båda könen.

hej! får hem en svart kattunge i mitten av augusti och jag vet ej könet på den än så tänkte att vi kunde komma på namn som passar båda könen.

• Svar på tråden kattnamn som passar båda könen.
  • Vanja

Varför vet du inte könet om den redan är utvald? *nyfiken*

• amalie79

Ja varför vet du inte kön?

Men men om det nu är så så tycker jag det är givet att den ska heta Lakrits:) det säger ju något om färgen, men inte könet

• Nanotio

Gud vad söt. Jag gillar inte puttinuttiga djurnamn så mycket. Charlie är ett könsneutralt namn och skulle vara såå gulligt på både en tjej och kill-kisse!

Söt
  • megasigrid84

har länge sagt att vi skulle skaffa en till katt då vi har en. men när jag i förgår fick veta att det fanns fem kattungar som avlivas utan hem stälde jag upp och tar den ena så den slipper dö. så därför jag ej vet kön då de som har katterna ej har brytt sig att kolla det. ???? men skall ha den oavsett kön. då vår andra är kastrerad hankatt. vi valde denna med barnen genom att titta på bilder på dem. och då blev det som sagt denna. de andra har jag och en kompis hittat hem till också. ????så de slipper avlivas. pengarna vi ger dem för kattungarna går till att sterilisera honan deras.

• Vanja
    megasigrid84 skrev 2015-07-14 20:24:32 följande:

har länge sagt att vi skulle skaffa en till katt då vi har en. men när jag i förgår fick veta att det fanns fem kattungar som avlivas utan hem stälde jag upp och tar den ena så den slipper dö. så därför jag ej vet kön då de som har katterna ej har brytt sig att kolla det. ???? men skall ha den oavsett kön. då vår andra är kastrerad hankatt. vi valde denna med barnen genom att titta på bilder på dem. och då blev det som sagt denna. de andra har jag och en kompis hittat hem till också. ????så de slipper avlivas. pengarna vi ger dem för kattungarna går till att sterilisera honan deras.

Härligt att ni lyckades ordna hem åt alla...
  • Känner igen

Tänkte döpa min kattkille till Gudrun, men barnen röstade emot så det blev Leffe istället. Spelar roll tänker jag, katten lär ju knappast bli förnärmad eller kränkt. Välj ett coolt namn

• Abbe83

Så himla söt. Förslag: Bailey, Chili, Ellis,Lo, Lotus, Mika, Mio, Nim, Pim, Rio, Sunny, Tiger, Tintin

Svar på tråden kattnamn som passar båda könen.