• Anonym (loui)

Olyckligt kär i min kk

Jag har haft något slags kk-förhållande med en kille i snart två månader. Jag har varit nöjd med att ha det så för jag har inte varit redo för ett nytt förhållande och det är samma för honom. Men för varje gång vi har träffats har jag märkt att jag har fått mer och mer känslor för honom. Nu har det gått så långt att jag tänker på honom hela dagarna, längtar verkligen tills vi ska ses igen och saknar honom direkt efter vi har sagt hejdå. Känner mig helt nyförälskad... 

Vi hörs ganska ofta på sms, nästan varje dag, alltså inte bara när vi ska planera in en träff. Det är bara allmänt snack om hur vi mår, vad vi gör osv. Jag är ganska säker på att han inte känner samma sak för mig då jag har märkt att han har varit lite avståndstagande emellanåt. Jag har alltid funnits där när han vill träffas, men nu i helgen var jag bortrest vilket han visste om. Han hörde då av sig väldigt mycket trots att han visste att vi inte hade möjlighet att ses. Kanske han saknade mig när jag inte fanns där? (inbillar mig säkert). Senare på kvällen var han ute med en kompis och då fick jag massor av sms om att han ville att jag skulle komma hem, pussemojis och att han längtade tills jag var hemma igen. Han ringde även fem-sex ggr på natten och lät oerhört kärleksfull och tjatade även då om att han ville att jag skulle komma hem och han pratade om saker vi skulle hitta på (utanför sängen så att säga). Klart att det bara kan ha varit fyllesnack, men det måste väl ligga någon sanning i allt han sa? Han visste ju som sagt att jag var bortrest så han kan ju inte ha ringt för att han var kåt och det var inget han pratade om heller. Själv skulle jag inte fylleringa någon sådär som jag inte kände något för den personen. 

Jag vågar inte berätta för honom hur jag känner, vill inte sluta träffa honom. Det känns som att jag hellre vill låta det vara som det är nu och se om han möjligtvis börjar visa några starkare känslor för mig.. Men det är så plågsamt att tänka att det antagligen är dömt att misslyckas och att mitt hjärta kommer bli krossat i slutändan. Någon som har haft ett kk-förhållande som blev till ett riktigt förhållande? Det verkar som att det alltid bara är den ena som får känslor, i det här fallet jag :(

• Svar på tråden Olyckligt kär i min kk
  • Anonym (loui)

Kan ju tillägga att vi sågs efter helgen och vi hade såklart sex då men sen låg vi vakna hela natten och pratade även fast han skulle upp och jobba tidigt dagen efter. Vi sov max två timmar! Han frågade en massa saker om mitt tidigare liv och han berättade saker om sitt.. Riktigt mysigt. Men vet inte om det betyder något heller...

• Anonym (kram)

Om jag skulle vara du skulle jag ta lite tillfälligt mentalt avstånd från kk:n för att i lugn och ro känna efter vad jag vill. Jag skulle träna som en galning, meditera och umgås med vänner. Och eventuellt även skriva lite dagbok. Alla kärleksproblem brukar klarna om man får lite menral distans istället för att bara grotta ner sig.

Är du en känslomänniska som brukar sugas in i sånt här eller är det unikt för den här relationen?

• GameOfLife

Jag var i samma sits som du, jag är dock av den sorten som inte riktigt kan visa mina känslor om jag inte är säker på att den andra parten känner samma sak. Vi pratade varje dag precis så som du beskriver att ni gör, men vi såg även till att göra saker utöver att bara träffas för att hooka up, vi gick ut och åt, spelade minigolf, gick ut på promenader, tog en glass framför ån och låg i gräset o lyssna på musik medans vi bara snackade skit, gick på bio och sånna saker. Våra känslor började visa sig i form av att vi höll hand och kramade om varandra, pussades och va allmänt kärleksfulla vart vi än var. Alla som såg oss kunde i princip genast identifiera oss som ett par och det var väl inte så långt efter det som han tog upp att han gärna skulle vilja presentera mig som sin flickvän om någon skulle fråga vem jag var.

Nu har vi varit tillsammans i över 5 år och väntar vårt första barn :)

• Anonym (loui)

Nä alltså jag har haft kk-förhållanden förut men då har det varit helt annorlunda, då har vi ringt varandra efter krogen om man har känt att man var sugen. Knappt träffats i nyktert tillstånd och inga större känslor inblandande från något håll. Jag brukar inte bli kär så lätt men det här är annorlunda. Vet inte om det är för att vi umgås mer avslappnat när som helst under veckan och faktiskt pratar med varandra också. 

Åh vad mysigt GameOfLife! Kan ju alltid hoppas att det blir ett lika lyckligt slut för mig... 

• sorrow

Min exman och jag började som kk, känslor kom nog för att man anknyter när man sover ihop, har soffhäng och annat mys. Vi var gifta i 12 år, känt varandra nu i 13 år. Han är fortfarande min stora kärlek.

• Anonym (loui)
    sorrow skrev 2015-07-14 18:56:10 följande:

Min exman och jag började som kk, känslor kom nog för att man anknyter när man sover ihop, har soffhäng och annat mys. Vi var gifta i 12 år, känt varandra nu i 13 år. Han är fortfarande min stora kärlek.

Härligt! :) Har fått för mig att om killar har bestämt sig för att det bara är kk så kan de "stänga av" sina känslor.. Är rädd att han bara ser mig som ett bra ligg, inte som en potentiell flickvän.

Hur artade det sig för er? Hur länge träffades ni innan det blev mer seriöst? Vem erkände sina känslor först och hur? 
  • sorrow

Jo de kan stänga av, min exman såg mig i två-tre månader som enbart sex, an var med andra ibland. Så en dag fick jag känslor och berättade det för honom. Hans svar var först undvikande, sen så sa han att han skulle vara singel i fler år till, och att vi inte skulle bli ihop. Till slut blev det jobbigt att han var med andra när jag hade känslor, jag ville bryta därför, då sa han att jag var de enda han sov och umgicks med. Så jag fortsatt en vecka till. Sen fick jag nog och lämnade honom. Det var över i två-tre dagar sen så ville han också.

Jag frågade vad han kände, varför ha ångrat sig på ett regnigt Hornsgatan och han svarade att han älskade mig.

Vi började som kk i slutet på aug och var ett par i början av november. Så 4 intensiva månader.

Han friade till mig ett halvår efter att vi blivit ihop :).

Svar på tråden Olyckligt kär i min kk