Min dotter glider i från familjen
Hejsan alla på Familjeliv!
Jag har två stycken döttrar varav en är 15 år och en är 12 år.
Jag har en man och vi är lyckligt gifta. Vi bråkar sällan.
Vi har även två djur.
Så våran familj är väldigt stabil och vi lever i en fin miljö.
(Så att ni ska få lite koll)
Den äldsta dottern är lugn och planerar tillsammans med oss och säger vad hon ska göra och tänker lika mycket på familjen som på kompisar. Hon frågar om pengar när hon behöver. Självklart så bråkar vi lite i bland men det är sällan det händer.
Min yngsta dotter har väldigt hetsigt humör och kan sticka i väg när som helst. Sen så snor hon pengar från oss även från äldsta dottern. Hon har snattat men aldrig åkt fast. (Har hört hur hon pratar med kompisar på telefon om hur hon tog en mascara från hm när en säkerhetsvakt var där) Hon inser inte allvaret om snatteri. Hon har kommit in i puberteten och har haft äldre killar på sitt rum. Jag har hittat använda kondomer och börjar oroa mig över att hon tappat oskulden också, då hon är ung och ovetande. Hennes betyg har sjunkit från topp till botten. Hon är upprorisk och rebellisk. Hon har även skurit sig en period.
Några punkter när det gått överstyr:
1. När vi bokat familjeresa till Thailand och hon hade inte packat något och skulle stanna hemma och fara på fest hos en kompis. Vi var tvungna och avboka hela resan då vi inte hann till flygplatsen.
2. När hon inte fick pengar och stack hem i från och kom inte tillbaka förrän tidigt på morgonen.
3. När hon tog en kniv och hotade hennes storasyster och hennes pappa.
OBS: Socialtjänsten är inte inkopplad.