• lillamy93

Gravid v20 plötslig hemsk smärta hjälp! :(

hej.. Jag vaknade för en dryg halvtimme sedan av att jag var kissnödig (som vanligt). då jag sitter på toan och kissar så kommer en smärta som gör att jag inte kan kissa färdigt, så jag bestämmer mig för att gå till sängen.. Men det gör så ont och spänner i hela magen och jag kan inte gå raklång!!! tillslut har jag lyckats lägga mig ner i sängen och nu ett tag efter så gör det inte lika ont, spänner dock mycket nere i magen... skulle gå och kissa fördigt och då bärjade det göra ont igen!! :(

Förlåt för lite rörig text men sitter nu och väntar på att vårdcentralen ska öppna, blir det värre måste jag ringa gynakuten... undrar om någon vet vad detta kan vara?? som har varit med om liknande alltså... detta är mitt första barn så det är lite svårt för mig att veta t.ex hur en sammandragning ska kännas och hur länge viss smärta håller i sig.. är jätterädd just nu :( förhoppningsvis är det inget allvarligt :(

• Svar på tråden Gravid v20 plötslig hemsk smärta hjälp! :(
  • Agentkia

Ring din bm och rådfråga. Så du inte fått urinvägsinfektion eller så. Lycka till.

• lillamy93

Ska ringa dit då det öppnar :) det svider inte då jag kissar och har inte ont i njurarna .. har haft uvi en gång förut och det var helt annat.. men jag får se vad hon säger!

• annasv1980

1177!!! Dit kan du ju ringa dygnet runt. Man kan inte vänta på att ngt ska öppna om man har så ont. Din bm bör även ha informerat dig om att fram till v 22 kontaktar du en gynakut och därefter ska man alltid ringa förlossningen när ngt känns fel.

• lillamy93

1177 har jag redan ringt, det var hon som jag pratade med där som tycke jag skulle vänta och ringa vårdcentralen, men om det blir värre ringa gynakuten.. 

• lillamy93

Åkte in till förlossningen dom tyckte jag skulle komma dit.. allt såg bra ut och lillen där inne mår bra :) ligamenten var det mest troligt.. puuh

• Beya

Åh jag har också jätteont emellanåt, speciellt när jag vänder mig. Blev också jätteorolig men fick också veta att det högst troligt är ligamenten som spökar.

• Beya

Åh jag har också jätteont emellanåt, speciellt när jag vänder mig. Blev också jätteorolig men fick också veta att det högst troligt är ligamenten som spökar.

Svar på tråden Gravid v20 plötslig hemsk smärta hjälp! :(