• Anonym (Blackiswhite)

Har han fortfarande känslor för mig?

För drygt ett år sedan lämnade min pojkvän mig på grund av att han inte längre kände likadant för mig som han gjort tidigare. Det var ett väldigt hastigt avslut och jag som inte alls upplevde likadant har ännu inte riktigt kommit över honom. Han träffade ganska snabbt en ny som han fortfarande är tillsammans med men det finns en grej som jag reagerar på och det är att han inte alls är lika öppen med det förhållandet som han var med mig.

Jag har en dum ovana att spana in både honom och hans nya på Facebook och har där sett en stor skillnad. När vi var tillsammans la vi båda ut massa bilder på varandra och oss ihop. Vi var liksom dökära och ville att hela världen också skulle se det. Sin nya flickvän har han INTE lagt ut enda bild på! Flickvännen i sin tur lägger ut bilder på honom och de ihop. Ibland gillar han bilderna och ibland inte.

Det som jag funderar på är om han kanske inte heller har kommit över mig. Skulle det kunna vara så eller varför är han inte lika öppen med henne? Värt att nämna är att han ofta använder Facebook och att det är som en umgänges plats för honom, så varför delar han inte med sig som förr?

• Svar på tråden Har han fortfarande känslor för mig?
  • Anonym (Du är viktigare)

Förstår att du vill tro han inte kommit över dig, men eftersom han inte visat ett enda tecken på att han vill att det ska bli ni igen så bör du försöka glömma honom.

Sluta kolla hans fb o ägna dig åt roliga saker o fokusera på att göra ditt liv så bra som möjligt istället!

• Anonym (Jag)

Jag och min make är förbannat kära och har det väldigt bra. Vi lägger ut bilder på allt utom varandra... Med mitt ex som misshandlade mig så lade jag ut många "kärleksfulla" bilder.. Kanske för att dölja alt det dåliga.. Äkta kärlek bryr sig inte om andras godkännande

Ditt ex sa att känslorna var borta . Kanske la han ut bilder på er för att desperat försöka låtsas att det fanns något? Eller för att du och omgivningen inte skulle fatta att han inte älskade dig? Kanske är han nu så kär att han skiter i vem som ser vad ? Kanske räcker det med kärleken och Facebook blir överflödigt?

Jag tänker på orden "kärleken är aldrig skrytsam"

• Anonym (desperat?)

Det låter som om du fortfarande är kär i ditt ex och desperat letar efter tecken på att han fortfarande skulle vilja ha dig med.

Ett tips. Sluta häng på hans facebook-sida.

• Anonym (Kvinna)

Har ni nån kontakt?

• Anonym (Kvinna)

Om han vet att du fortfarande har känslor för honom vill han kanske inte skylta med den nya av respekt till dig?!

• Anonym (Blackiswhite)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-07-15 12:43:41 följande:

Har ni nån kontakt?

Vi har endast kontakt inom arbetet, eftersom de företagen vi jobbar på har nära kontakt med varandra. I princip pratar vi knappt med varandra då heller för det märks att han försöker undvika mig. Jag tycker det är lite konstigt för vi hade det väldigt bra ihop och hade framtisplaner. Hur kan han bara"glömma" det så fort?
  • Anonym (*)
    Anonym (Blackiswhite) skrev 2015-07-19 21:26:43 följande:
    Vi har endast kontakt inom arbetet, eftersom de företagen vi jobbar på har nära kontakt med varandra. I princip pratar vi knappt med varandra då heller för det märks att han försöker undvika mig. Jag tycker det är lite konstigt för vi hade det väldigt bra ihop och hade framtisplaner. Hur kan han bara"glömma" det så fort?
    Fort?

Det har gått ett år, och eftersom det var han som lämnade dig, så har han antagligen bearbetat det hela innan ni gjorde slut.

Glöm honom och gå vidare med ditt liv. Han undviker dig, säger inte det en del?

Ingen vill ha en klängranka. Gå vidare med ditt liv.
  • Anonym (tess)

Med mitt ex la jag ut massor med bilder, det var liksom det enda roliga vi hade ihop. Eller det blev som om det åtminstone såg ut som om vi hade det bra, även om det bara var på fb. Om du förstår hur jag menar?

Med min nuvarande sambo lägger jag nästan aldrig ut nåt och vi har det superbra, mycket bättre än jag nånsin haft det med någon, men av någon anledning känner jag inte alls att jag vill skylta oss på fb. Jag vill ha oss ifred, liksom. Eller snarare, jag bryr mig inte om ifall folk vet eller inte vet hur fantastisk vår kärlek är och jag tar mig sällan tid att lägga upp bilder på fb längre.

Så att ha många bilder (eller inga bilder alls) på sociala medier behöver varken betyda det ena eller det andra, det är olika hur folk gör.

Glöm snubben och gå vidare.

Svar på tråden Har han fortfarande känslor för mig?