• Anonym (?)

Vad är egentligen "normal" storlek på damjeans?

Tummodell alltså.

Själv köper jag mina från Gina Tricot och har storlek 24/32. Har ganska korta ben för min längd (174 cm).

Ni kan ju skriva er storlek i tum, längd, ålder.

• Svar på tråden Vad är egentligen "normal" storlek på damjeans?
  • Anonym (???)

Har inte haft tumstorlek sen jag var tonåring. Kort med mycket smal midja och väldigt breda höfter gör att jeans helt enkelt inte passar. Tror inte tumjeans passar nån. Antingen blir det för långt eller för bylsigt eller nåt annat fel. Tungan ute 

• aegd

Tumjeans är det enda som passar mig. Vanliga storlekar blir det jättekonstig passform på för mig. Jag har 33/34 och är 172cm.

• Anonym (?)
    Anonym (???) skrev 2015-07-15 18:06:51 följande:

Har inte haft tumstorlek sen jag var tonåring. Kort med mycket smal midja och väldigt breda höfter gör att jeans helt enkelt inte passar. Tror inte tumjeans passar nån. Antingen blir det för långt eller för bylsigt eller nåt annat fel. Tungan ute 

Konstigt, för jag har lite samma problem med breda höfter och mkt smal midja.
  • Fjäril kär

tumstorlek varierar beroende på vad det är för jeansmodell. 

Har allt från 29/31  till 32/32   

165 cm lång.    Breda höfter.

• Anonym (förstår inte frågan)

Vad menar du med normal storlek?

• Anonym (?)
    Anonym (förstår inte frågan) skrev 2015-07-15 20:08:47 följande:

Vad menar du med normal storlek?

Vanligaste
  • Anonym (förstår inte frågan)
    Anonym (?) skrev 2015-07-15 20:16:42 följande:

Vanligaste

En svensk medelkvinna är 166cm lång och väger 67kg. Gissningsvis drar hon 30/30 i jeansstorlek i tum.

Själv är jag 168cm och väger 54kg och tror jag drar 28/34 om jag vill ha tajta välsittande jeans (använder sällan jeans och då lösare variant och har inte riktigt koll).
Svar på tråden Vad är egentligen "normal" storlek på damjeans?