• evaeva18

sparbanken? swedbank?????

Har precis fått sparbanken konto ska skriva in kontokortet på f- kassan varför står det swedbank?

• Svar på tråden sparbanken? swedbank?????
  • Frontline

Sparbankerna har ett nära samarbete med Swedbank vilket bland annat innebär en rikstäckande service för dig som kund.

Min bank heter med Sparbanken där jag bor men alla brev och andra papper man får från dom står det Swedbank på och likaså internetbanken är det Swedbank...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • evaeva18

Okej nu förstår jag !

• BlancoBanco
    Frontline skrev 2015-07-15 21:46:35 följande:

Sparbankerna har ett nära samarbete med Swedbank vilket bland annat innebär en rikstäckande service för dig som kund.

Min bank heter med Sparbanken där jag bor men alla brev och andra papper man får från dom står det Swedbank på och likaså internetbanken är det Swedbank...

BlancoBanco skrev 2015-07-15 21:50:57 följande:

Sparbanken bytte namn till Swedbank för x-antal år sedan.

• Mendudå
    BlancoBanco skrev 2015-07-15 21:50:57 följande:

Sparbanken bytte namn till Swedbank för x-antal år sedan.

Nä, inte alla.

sparbanken.se är en gemensam webbplats för Sparbankerna i Sverige. Sparbankerna har ett nära samarbete med Swedbank vilket bland annat innebär en rikstäckande service för dig som kund. (kopierat från sparbankens sida.)
  • Frontline
    BlancoBanco skrev 2015-07-15 21:52:42 följande:
    Då har nog min bank missat det för dom heter Sparbanken fortfarande...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • evaeva18

En sak som jag regerade starkt på är att det kostar 150 kr att föra över pengar till annan bank gäller detta också när man använder mobilens app?

• BlancoBanco
    Mendudå skrev 2015-07-15 21:58:29 följande:

Nä, inte alla.

sparbanken.se är en gemensam webbplats för Sparbankerna i Sverige. Sparbankerna har ett nära samarbete med Swedbank vilket bland annat innebär en rikstäckande service för dig som kund. (kopierat från sparbankens sida.)

Men läs om SWEDBANK. 2006 ändrades namnet till Swedbank och under hösten samma år så ändrades även varumärket, så att skyltning, brev, osv blev i Swedbanks namn.

För övrigt är inte sparbankEN och sparbankERNA samma sak.

Läs på!
  • BlancoBanco
    evaeva18 skrev 2015-07-15 22:07:41 följande:

En sak som jag regerade starkt på är att det kostar 150 kr att föra över pengar till annan bank gäller detta också när man använder mobilens app?

Byt till SEB!
  • green34
    Mendudå skrev 2015-07-15 21:58:29 följande:
    Nä, inte alla.

Fast dom olika sparbankerna som finns samarbetar inte med Swedbank fullt ut!

Har du någon av dom olika sparbankerna som finns är det inte alls säkert att Swedbank kan ge service fullt ut.
  • Mendudå
    BlancoBanco skrev 2015-07-15 22:10:52 följande:
    Men läs om SWEDBANK. 2006 ändrades namnet till Swedbank och under hösten samma år så ändrades även varumärket, så att skyltning, brev, osv blev i Swedbanks namn.

För övrigt är inte sparbankEN och sparbankERNA samma sak.

Läs på!
    Uppe i norrbotten så har iaf inte skyltning ändrats så där vet jag att du har fel! Där står det Sparbanken nord. Du kan gå på maps och skriv in sparbanken nord och valfri ort av : Älvsbyn, Piteå, Gällivare och själv se på streetviev. Jämför sen med Swedbank i Luleå.

Ibland betalar jag ut pengar till kunder och i systemet så är det så att Swedbank har en "egen fil" medans sparbanksutbetalningarna inte får gå under den "filen". Så skillnad är det nånstans i alla fall.

www.sparbanken.se/lokala-sparbanker/ kan du också kolla på, verkar finnas rätt många som fortfarande heter sparbank. Däremot som sagt så verkar de ju ha ett nära samarbete som jag kopierade in från deras sida tidigare. De har även eken med i loggan.
    Sparbanken Nord

Swedbank
    Falkenbergs Sparbank
    D
    e skriver på sin sida:  Genom vårt samarbete med Swedbank är vi dessutom med och utvecklar ny teknik och nya produkter & tjänster som snabbt kommer våra kunder till gagn.

Men visst, jag kan också ha fel men du har som minst fel om skyltarna i alla fall, det har jag bevis på =)

• Mendudå
    green34 skrev 2015-07-15 22:20:26 följande:
    Fast dom olika sparbankerna som finns samarbetar inte med Swedbank fullt ut!

Har du någon av dom olika sparbankerna som finns är det inte alls säkert att Swedbank kan ge service fullt ut.
    Det är säkert fullt möjligt, jag kopierade bara det där från sidan deras och har inte gått in på alla. De verkar enligt sidan ha drygt 60 sparbanker  =) 
Svar på tråden sparbanken? swedbank?????