• Anonym (lön)

Så hög lön för lastbilschaufför?!

Någon som vet hur mycket en lastbilschaufför i UK tjänar per månad?

Har nämligen hört av en bekant att det är 1000 pund per vecka. Det motsvarar ju mer är 53 000 svenska kronor vilket är otroligt mycket för en arbetare.

Någon som vet om detta stämmer? 

• Svar på tråden Så hög lön för lastbilschaufför?!
  • evaeva18

Kan stämma i visa delar av UK om de har långa pass och turer

• Anonym (Kalle)

Ja, det är mycket. Jag vet att de tjänar bra om de kör på utlandet, då får de ju traktamenten också. Men så mycket som 53 000 i månaden låter mycket. Å andra sidan vet jag inte hur löneläget i UK ser ut.

• nuharjagbytt

Jag har egentligen ingen aning men med ob tillägg risk tillägg och vad det nu kan vara så borde det bli en del. Alltså att grundlönen borde vara på normal nivå.

• Anonym (Rimligt)

Kan nog stämma.
    Vissa yrken tenderar att tjäna snuskigt mycket pengar i UK.
    Jag tjänade 400 pund i veckan som nanny för 10 år sen. Det är ju ett lågavlönat yrke.

• boundforglory

Självklart kan någon enstaka lastbilschaufför tjäna så mycket, så är det inom alla yrken och branscher. Men självklart är detta ingen regel utan ett mycket ovanligt undantag.
    De flesta har en normal arbetarklasslön och inget annat.

• Anonym (Rimligt)

Beror väl också lite på vad för slags lastbilschaufför det handlar om. Att köra möbler,grönsaker etc från a-b i samma stad för ett litet företag lär ju inte betala samma pengar som för att köra i flera dagar från London ut till Europa med enorma lastbilar eller farlig och komplicerad last.

I dags läget tjänar ett lågavlönat yrke som en nanny upp till 600 pund i veckan

• Anonym (Grabben brevid)

Kan nog vara så om man kör farligt avfall av något slag. Det är knappast en generell lön för en chaufför. Har läst att ingångslönen är 18-22£K/year.

• yngre generationen

Det var ju strejk i London nyligen där lärare strejkade eftersom de som gör tåg i tunnelbanan i London har en årslön på 60 000£, vilket är mer än 700 000kr. För att körs ett fucking tåg xd

• Anonym (lön)

Han kör "det som företaget vill-möbler, tvätt, produkter, hemelektronik". 

Han bor i en liten stad vid Östkusten och kör därifrån till olika städer (inom UK). 

• boundforglory
    Anonym (lön) skrev 2015-07-16 11:26:51 följande:

Han kör "det som företaget vill-möbler, tvätt, produkter, hemelektronik". 

Han bor i en liten stad vid Östkusten och kör därifrån till olika städer (inom UK). 

Ja då är troligtvis så enkelt att han faktiskt ljuger.
Svar på tråden Så hög lön för lastbilschaufför?!