• Anonym (rädisan)

    Rädd mamma

    Hejsan!

    Jag har fått två barn med akut snitt och vill nu så gärna ha ett tredje. Har fått reda på av förlossningsläkaren att det då blir via snitt, ett planerat då jag gjort två snitt redan.

    Jag hat tyvärr GAD ( genrell orossyndrom) och är alltså lite mer orolig av mig än en "vanlig människa" . Är nu så fruktansvärt rädd för ett kejsarsnitt. Har suttit och googlat om alla hemska komplikationer som kan ske. Samtidigt vill jag och min man så otroligt gärna ha en liten trea.

    Är min oro befogad eller ska jag strunta i oron och försöka bli gravid ändå? Är det väldigt riskabelt att bli gravid en gång till? Finns det ngn hjälp att få om man skulle bli väldigt orolig inför ett planerat snitt? Älskar att vara mamma och vill inte gärna låta rädslan styra antalet barn vi ska ha...

    Undrar också, hade väldigt konstiga symtom som gravid. Var EXTREMT yr, trots helt okej (men lågt) blodtryck. Hela världen gungade sista månaderna och speciellt första veckorna efetråt. Vad kan detta ha varit? Läkaren hittade inget fel mer än lite lite lågt järnvärde.

    Jag hade även vita prickar (som att det snöade) framför ögonen. Varande i några få sekunder, men väldigt obehagligt. Fick detta med båda barnen ett par ggr. Vad kan detta ha varit? Det var inte havandeskapsförgiftning. Kändes inte som blodtrycksfall.

    Tack på förhand! mvh Hanna

Svar på tråden Rädd mamma