• Anonym (Citronen)

Luktar konstigt och smakar citron i slidan

Tror något är fel på min fiffi.. För ca 2 veckor sedan så skulle min pojkvän ge mig oralsex. Han slutade dock direkt och sa att det smakade konstigt, som att slicka på en citron sa han. Tänkte inte mer på det förutom att jag skämdes lite, jag är ju noggrann men försiktig med tvättningen, bara vatten eller en pH balanserad tvål ca 1 gång om dagen.

Har sovit utan trosor efter det iaf och tänkt att det skulle bli bättre. Igår så hade vi inte setts på några dagar och det gick hett till, men samma sak nu, efter ett slick så sa han att nä, det går inte det smakar citron! Och det luktar typ lite unket.. Tyckte han var löjlig men när jag skulle suga av honom efter att hi haft sex en stund fick jag ju känna mig egen smak och FY säger jag bara. Det smakade beskt och luktade precis som det smakade. Jättesvårt att förklara men man kan beskriva det som SURT :( blä!

Vi pratade lite om det och han sa att det kanske är svamp, men jag har haft väldigt mycket problem med svamp innan och då har det kliat/svidit kommit flytningar som är torra och känts torrt i fiffi. Det har även luktat mer räka än vad det luktat surt som det gör nu.

Undrar vad detta kan bero på och vad jag sla göra.. Har inga andra symptom, normala flytningar.. Mitt urin är väldigt gult trots att jag dricker mycket vatten men annars vet jag inte.. Vad beror detta på tro? Och vad ska jag göra, vill ju kunna ha oralsex med min pojkvän och smaka gott :(

• Svar på tråden Luktar konstigt och smakar citron i slidan
  • annasv1980

Varför beställer du inte tid och frågar en gynekolog istället? Då får du veta. Här blir det bara ovetenskapliga gissningar.

• Anonym (han svarade)

Välkommen till männens värld.

• Anonym (citron)

Min fiffi smakade också lite citron senast jag sög k*k efter att den varit i fiffi :/

Undrar också vad det beror på??

• Anonym (Citronen)

Verkar vara väldigt svårt att få en tid hos gyn här där jag bor då de inte svarar i telefon eller ringer upp när man lämnar meddelande...
    Därför tänkte jag höra om någon annan hade erfarenhet av detta

• annasv1980
    Anonym (Citronen) skrev 2015-07-16 18:04:40 följande:

Verkar vara väldigt svårt att få en tid hos gyn här där jag bor då de inte svarar i telefon eller ringer upp när man lämnar meddelande...

Därför tänkte jag höra om någon annan hade erfarenhet av detta

Dåligt. Men det är ju det enda, att få en ordentlig undersökning. Tills dess får du väl testa svampmedel och annan kost kanske. Apoteket kanske vet på råd. Luktar det riktigt illa kan det ju vara bakteriell vaginos och då måste man ha antibiotika i form av vagitorier.
  • Anonym (citron)

Jag tror inte heller att det beror på svamp. Har haft svamp tidigare och hade helt annorlunda symptom då.

Inte heller tror jag på bakteriell vaginos. Är det inte då man luktar surströmming från fiffi?

Skulle det kunna bero på någon sorts ph-störning? Klamydia kanske??

• Anonym (Citronen)
    Anonym (citron) skrev 2015-07-16 18:45:04 följande:

Jag tror inte heller att det beror på svamp. Har haft svamp tidigare och hade helt annorlunda symptom då.

Inte heller tror jag på bakteriell vaginos. Är det inte då man luktar surströmming från fiffi?

Skulle det kunna bero på någon sorts ph-störning? Klamydia kanske??

Klamydia??? :( vad är det för symtom på det??
    Som sagt haft mycket problem med svamp innan och fått receptbelagt, testat huskurer osv osv. Men då har jag haft kli eller sveda, konstiga flytningar och luktat typ räka.
  • Anonym (Haft klamydia)

Klamydia ger mycket flytningar och det bränner och svider någonstans därinne (svårt att veta exakt var men urinröret tror jag det känns mest). Det har gjort så ont särskilt på kvällarna att jag inte kunnat sova när jag hade det.

• Anonym (Haft klamydia)

Finns ju nån slags amöba man kan ha också som är värre än svamp.

Jo bakteriell vaginos luktar rutten fisk och kliar.

• Anonym (Citronen)
    Anonym (Haft klamydia) skrev 2015-07-16 19:56:43 följande:

Klamydia ger mycket flytningar och det bränner och svider någonstans därinne (svårt att veta exakt var men urinröret tror jag det känns mest). Det har gjort så ont särskilt på kvällarna att jag inte kunnat sova när jag hade det.

Men då låter det ju verkligen inte som om jag har klamydia, har ju inga av de symptomen, har inga symptom alls egentligen? Förutom att det luktar då..
    Ja jag får väl fortsätta försöka kontakta gynmottagninhen men verkar som de har semester, ringt 3 ggr denna vecka, kommer bara till telefonsvarare :(
  • Anonym (Citronen)

Nu har jag gått både till vår ungdomsmottagning och till vår barnmorskemottagning eftersom att ingen svarar i telefon och båda har nekat mig att testa mig pga personalbrist. Vart ska jag vända mig? Ska det vara såhär svårt? Tänk om jag har fått klamydia men inte möjlighet att testa mig?
    Vill inte ha problem med fittan :(

• Anonym (J)

Det går att beställa självtest för klamydia på apotea.se tex. Finns säkert på vanliga apotek.

Men varför slickar han I slidan och inte bara klitoris? Vad grisigt. :/

• annasv1980

De kan ju inte neka test!!! Har du anledning att misstänka klamydia? I så fall bör din käre pojkvän följa med och testa sig på samma gång för det är otroligt smittsamt.

• Anonym (Citronen)

Men snälla rara klart han inte slickar mig bara i slidan men smaken fastnar ju även på blygdläpparna eftersom att det kommer vätska ur mig när jag är kåt?

Nej men hur mycket krävs det, man gör väl ändå bara kisseprov som tar ca 2 min? Kan man gå till vårdcentralen och be om test?

• Anonym (Haft klamydia)
    Anonym (Citronen) skrev 2015-07-17 09:52:51 följande:

Men snälla rara klart han inte slickar mig bara i slidan men smaken fastnar ju även på blygdläpparna eftersom att det kommer vätska ur mig när jag är kåt?

Nej men hur mycket krävs det, man gör väl ändå bara kisseprov som tar ca 2 min? Kan man gå till vårdcentralen och be om test?

Urinprov och i det ska en typ lång tops som vevats runt inne i slidan ner. Man fixar det oftast själv. Men det låter ju inte som klamydia. Vad bor du i för landsting egentligen som vägrar ta emot patienter?
  • Anonym (Citronen)
    Anonym (Haft klamydia) skrev 2015-07-17 10:14:17 följande:
    Urinprov och i det ska en typ lång tops som vevats runt inne i slidan ner. Man fixar det oftast själv. Men det låter ju inte som klamydia. Vad bor du i för landsting egentligen som vägrar ta emot patienter?
    Jag gick till vårdcentral istället där jag fick lämna urinprov direkt, ingen tops eller gyn undersökning. Detta besök tog endast två min och då förstår inte jag hur varken UM eller gynmottagninhen hade tid för detta
    Nej det är säkert inte klamydia men blev rädd när någon skrev det.
    Idag fick jag en riklig flytning på morgonen som liknade yoghurt. Såg nu på kvällskvisten att jag hade lite torra flytningar. Så brukar jag få vid svamp men har som sagt varken klåda eller sveda..
    Vill bara ha bort denna äckliga lukt och smak så min pojkvän kan ge mig oralsex :(
Svar på tråden Luktar konstigt och smakar citron i slidan