• Anonym (G-P)

Vad krävs för att man ska få benso utskrivet?

Har det med åldern att göra? Varför är alla så rädda för att skriva ut benso? Har träffat 4-5 läkare de senaste månaderna men ingen har velat skriva ut eftersom de är beroendeframkallande. Det VET jag redan, men jag har tagit benso förut (stesolid och sobril) ganska regelbundet i 1,5 år och jag hade inga svårigheter med att sluta. Hade även ganska låg tolerans eftersom jag inte tog dem regelbundet. Det var dock inget jag hade på recept, fick tag i det på annat håll.

• Svar på tråden Vad krävs för att man ska få benso utskrivet?
  • Anonym (muppen)

Det krävs att du träffar en erfaren läkare som är trygg i sin yrkesroll och tar sina patienter på allvar.

• ormtjusarn

För att många väljer att börja punda benso. Vad är det som besvärar dig just nu så du känner att bens skulle hjälpa?

• Anonym (muppen)

Jag förutsätter att på riktigt har en svårbehandlad ångest. För ingen vettig läkare skriver ut det som förstahandspreparat. Benso är till för tillfällig behandling eller för svårbehandlad ångest.

• Anonym (G-P)
    Anonym (muppen) skrev 2015-07-16 18:51:14 följande:
    Jag förutsätter att på riktigt har en svårbehandlad ångest. För ingen vettig läkare skriver ut det som förstahandspreparat. Benso är till för tillfällig behandling eller för svårbehandlad ångest.
    Har gått igenom en del nu känns det som. Men inget har hjälpt. Det verkar som det inte finns något mellanting.
    Jag har ångest, såpass att jag inte orkar leva längre. 
  • Anonym (G-P)
    Anonym (muppen) skrev 2015-07-16 18:42:37 följande:
    Det krävs att du träffar en erfaren läkare som är trygg i sin yrkesroll och tar sina patienter på allvar.
    Någon sån har jag inte träffat ännu. Den senaste jag träffade satt bara och flinade åt mig. 
  • Anonym (G-P)
    ormtjusarn skrev 2015-07-16 18:45:04 följande:
    För att många väljer att börja punda benso. Vad är det som besvärar dig just nu så du känner att bens skulle hjälpa?
    Jag har berättat för alla att jag kan hantera benso men de tror inte på mig. 
    Har konstanta självmordstankar och självskadeimpulser, bland annat. De benso jag har testat får mig att bli lugn, de hjälper alltså betydligt bättre än något annat.
  • Anonym (G-P)
    Anonym (?) skrev 2015-07-16 19:17:36 följande:
    Sobril=benzo?
    Då var det inte sobril jag tog. Satt länge och funderade på om det verkligen var sobril, men jag skrev det eftersom jag tyckte det lät bekant. Minns inte vad den andra benson hette. 
  • border1
    Anonym (G-P) skrev 2015-07-16 19:25:21 följande:
    Då var det inte sobril jag tog. Satt länge och funderade på om det verkligen var sobril, men jag skrev det eftersom jag tyckte det lät bekant. Minns inte vad den andra benson hette. 
    Oxascand?
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Anonym (?)
    Anonym (G-P) skrev 2015-07-16 19:25:21 följande:

Blir du inte hjälpt av sobril eller dylikt då? Det går ju iallafall att få utskrivet utan miljoner nervösa frågor.
Svar på tråden Vad krävs för att man ska få benso utskrivet?