• Anonym (K)

    Kan jag ta reda på om jag fått MA i v 4-5?

    Hej,
    för fyra dagar sedan (BiM -3) så trodde jag att jag fick mens. Den varade dock enbart någon timme (kom rött blod, ej så mkt) och har tills nu bruna flytningar (väldigt sparsamt). Igår tog jag ett grav.test som visade ett starkt plus. Nu känner jag mig väldigt osäker på vad jag ska tro, är jag gravid, hade jag ett missfall (kom för lite blod för det tycker jag) eller var det ett tecken på ett MA? Jag vet att man kan blöda och ha bruna flytningar om man är gravid, men jag hade ett MA tidigare i år och känner mig så orolig. Vid min förra graviditet hade jag ömma bröst och mådde illa, så är det inte nu. Jag känner mig därför övertygad om att denna graviditet redan slutat i ett MA, och att blödningen var ett tecken på det. Men hur tar man reda på det så här tidigt i graviditetet? Kan man mäta HCG? Annars måste jag gå ända till v 8 (och ett tidigt UL) för att få svar och genomlida precis det som jag gjorde sist... Hur kan jag få svar och/eller sluta oroa mig?

    ps. jag har tempat mig denna cykel och i morse visades en nedgång fr ca 37,15 till 36,9, det är väl också tecken på missfall?
Svar på tråden Kan jag ta reda på om jag fått MA i v 4-5?