• Draculaksven

min pappa är otrogen

Hej!

Jag har fått reda på att min pappa träffar andra medans han är gift med mamma.

Han eller hon vet inte om att jag vet. Vill berätta men endå inte.

Är i en liten depression och jag känner oro hela tiden över detta.

Hur ska man tänka?

• Svar på tråden min pappa är otrogen
  • xSpinell

Ja du tjejen/killen , jag vet inte Obestämd

Jag har nog inga goda råd , men jag tycker inte att du ska blanda
    dig i vad dom gör .
    Det angår "inte alltid" barnen vad man tar för beslut som förälder .

Jag är själv förälder till en dotter(27) o en son(22) och deras mamma
    lämnade oss för exakt 21år sedan för att börja om på nytt med en annan.
    Så jag uppfostrade dom ensam till det dom blivit i dag.

Att var förälder är det svåraste jobbet man har tagit på sig , alltid orolig för 
    sina barn o alltid dåligt samvete för sina barn

Dina föräldrar har många fler problem än vad du känner till o lägger du dig
    i , så blir det nog bara ännu värre.
    En otrohet grundar sig alltid i någonting o en dag i framtiden får
    du säkert reda på vad

Så njut du bara av att var barn/ungdom (vet nu inte din ålder)

• Gggs

Du ska ta hand om dig själv och göra det du behöver. Du bär inte ansvaret för din pappas handlingar och ska inte behöva belastas med hemligheter.. Tycker absolut att du ska berätta med vetskapen om att du inte är den som gjort något fel. Han har sitt ansvar och du ditt. Som barn ska man aldrig behöva ta ansvar för ens föräldrar. Gäller även dig när eller om du redan har egna barn

• Gggs

Det är din pappa som är otrogen och han kanske kommer att försöka lägga skulden på dig om du berättar, var då trygg i att det är han som har gjort det han har gjort och själv bär ansvaret för det. Det är ju i värsta fall, förhoppningsvis har du en klokare och bättre pappa än så, med förståndet att han bär ansvaret för sina handlingar

• Madame M

För att du skall må bra och sluta älta detta skall du berätta, för din pappa eller både pappa och mamma. Skriv ett brev eller sms om det känns jobbigt att ta öppet. Men sen skall du släppa det, dina föräldrar får själva ta ansvar för sina handlingar och konsekvenser. Öppenhet men ta inte ansvar för vad han gjort!

Svar på tråden min pappa är otrogen