• förstaförsöket

    ÄNTLIGEN Har jag plussat (bild)

    Efter nästan ett år av försök till att bli gravid, och ett utomkvedhavandeskap i januari i år SÅ HAR ÄVEN JAG PLUSSAT!!!

    Hade nästan tappat tron om att det gick!

    Får hoppas den vill stanna kvar nu bara! Bokat inskrivning på mvc nästa vecka o veckan efter så är det första UL!

    Borde va i 4e veckan ungefär

  • Svar på tråden ÄNTLIGEN Har jag plussat (bild)
  • tinitus

    Stort grattis! :) Hoppas allt går som det ska nu!

    Jag har också plussat, efter iof fyra års försök och ett utomkvedshavandeskap! Är lite i chock.. För vi hade lagt ner de där med att försöka ett tag egentligen, och jag trodde mensen bara var sen för att vara sen typ! :O Men så var det uppenbart inte! :) Så ska till läkaren på måndag, så jag får remiss för ultraljud så vi kan få bekräftelse på att det inte är ett till utomkvedshavandeskap! 

  • förstaförsöket

    Åå grattis tinitus!!

    Jag ska på inskrivning på tors nästa vecka och UL på tis veckan efter :)

  • förstaförsöket

    Har inte haft några ihållande smärtor (som när det va utomkvedhavandeskap) så känner mig lite positivare denna gången! Tror att det kommer gå bra :)

  • tinitus

    Tack så mycket! :)

    Vad skönt! :)  Ska hålla tummarna att det inte är något. Jag är antagligen i vecka 7 men har inte haft några blödningar som jag hade vid utomkvedshavandeskapet förra gången, smärtorna fick jag inte fören i vecka 8-9.  Så jag har ett hopp att det går bra jag också! :) Men jag tror inte jag kommer slappna av helt innan jag varit på ultraljudet och fått det helt bekräftat, att allt är bra!  

    Haha, jag är fortfarande i chock, att jag är gravid.. Det är så galet konstigt! :O Så jag var liksom tvungen att ta ett gravtest idag oxå, bara för att få det bekräftat en gång till.. Låter ju helt knasigt och totalknäppt.. Men efter alla dessa år och alla dessa försök, så kanske man blir lite så! ;) 

    Men nu är det uppenbart våran tur! ;)  Gravid

  • förstaförsöket

    Ahaa, jag hade utomkveds jättetidigt, måste vart i v2-3-4 eller nåt. För dom såg inget på Ultraljudet då.. Men dom va rätt säkra på det ändå och jag fick en optid, dagen innan operationen skulle vara så fick jag åka in akut med ambulans för smärtor från helvetet! Kunde inte stå upp ens.. Ramlade bara ihop av smärta.. Slutade med akutoperation dagen innan jag skulle opereras.

    Därför är jag jätteorolig att samma grej kommer hända igen, vill bara göra UL om två veckor så jag kan börja känna mig lugn och glad!!

    Så jag förstår exakt hur du känner tinitus!!

  • förstaförsöket

    Tinitus: men om du är i v7 så får du väl göra UL nu? Man kan ju se lite från v6.. Jag kommer göra det när jag (antagligen) är i v6 eftersom jag hade ett utomkveds i januari

  • tinitus

    Det kom småblod då och då på toapapperet, rosarött färskt blod till att börja med. Men när jag frågade om det så sa dom bara att det var helt normalt. Sedan fick jag några oändliga smärtor en kväll, och då ville dom inte ens att jag skulle komma in, för det lät inte som jag hade ont nog! :O  (jag är ganska bitter ja) Så jag åkte in till vårdcentralen dagen efter och då sa den läkaren att blev det värre under kvällen skulle jag bara ringa, så skulle jag få åka in direkt. Men det blev lite bättre. Sedan försvann smärtorna och det gick en en till två veckor, med fortsatt små blödningar då och då. Därefter började jag blöda mer än bara lite på toapapperet, och då ringde jag och fick en tid på vårdcentralen eftersom jag var i vecka tio och om det var missfall då, checka upp det hela, eftersom foster i v. 10 blivit ganska stora då. Men han ansåg det inte vara något farligt. Att man blöder lite är ju helt normalt säger denna läkaren. Men jag står på mig, så säger han, ja men du har ju inga klumpar.. Då ljuger jag, jo det har jag visst det. Så fick jag komma på ultraljud dagen efter. Det krävdes tre personer att titta på det hela innan jag fick bara gå upp på operation för att det var utomkvedshavandeskap. 

    Jag bor i Norge, så det funkar lite annorlunda mot Sverige. Jag har fått info om att jag har rätt till ul i vecka 6-7 här också.(Jag måste till läkaren först som vidarebefordrar mig till sjukhus för ultraljud) Men som sagt så upptäckte jag inte den här graviditeten fören bara för några dagar sedan, och fick som sagt en läkartid på måndag. Antagligen kommer jag få ul tiden på tisdag, eller kanske samma dag! Nu ska jag iaf till min husläkare, och inte till vårdcentralen, där dom skickar hem en med att man ska ta en Alvedon så blir allt bra! Min husläkare har alltid varit jätteduktig och jättebra. Men han kan man ju tyvärr inte gå till på sena kvällar och helger.. och det verkar ju som akuta smärtor och sådant alltid kommer då! :O

    Jag är inte så pigg att ringa vårdcentralen för att få ett ul i helgen, så jag väntar hellre på min läkare på måndag som tar mig seriöst och faktiskt vill mitt bästa. (Så länge jag inte har ont eller börjar blöda) Dom på vårdcentralen känns som dom får mer pengar för ju fler patienter som dom skickar hem med en Alvedon i handen typ!  Jag har absolut inte mycket för dom där uppe! :/

Svar på tråden ÄNTLIGEN Har jag plussat (bild)