Hör röster i mitt huvud
(Jag ska försöka förklara mig så bra som möjligt men det kanske blir lite rörigt så jag ber om ursäkt för det i förväg)
Jag har i några veckors tid hört röster i mitt huvud.
Det är 3 olika röster och dom alla vill skada men ändå vill dom att jag ska må bra. Det är tre tjejer.
Den ena rösten, den värsta av dom säger att jag måste döda min mamma för att jag själv ska må bra.
Den intalar mig att mitt liv blir bättre om jag dödar min mamma.
Den andra rösten säger att jag måste äta nyttigt och träna mycket. Hon säger att jag måste göra si och så för att få perfekt kropp och bli nöjd med mig själv. Men grejen är den att den här rösten gör att jag tänker på mat och träning typ konstant och gör att jag får ångest så fort jag äter något med mycket socker eller hoppar över att träna.
Sen den sista rösten säger att jag måste ta livet av mig. Att allt skulle bli mycket bättre om jag dog. Hon berättar anledningar till varför just jag ska dö.
Alla rösterna vill hemska saker men ändå är dom snälla i mitt huvud. Dom är inte aggressiva och dom säger att dom bara vill mitt bästa.
Det är värst på kvällarna när jag ska sova. Då är alla tre där och diskuterar med varandra och med mig. Det tar väldigt lång tid för mig att somna.
Jag vill såklart ha hjälp för jag fattar att det här inte är normalt. Men jag vet inte hur jag ska göra för att få hjälp. Jag är 15 år och jag vill berätta det här för min mamma men jag vågar inte. Hur tar man ens upp en sån här sak? Hon kommer antingen bli rädd för mig eller tycka jag är knäpp i huvudet.
Jag är rädd att jag ska skada henne eller mig om jag inte får hjälp snart.