Flytta utomlands, vart och skönt året runt?
Jag står inte ut med det Svenska vädret så nu har jag på allvar börjat fundera på att flytta utomlands. Det svåraste är bara att komma på vart.
Jag tänker mig en lägenhet med balkong eller ett litet hus med trädgård nära havet och stranden. Ganska lugnt. Inget behov av fest. Shopping är trevligt men jag handlar oftast online så det är inte heller någon deal breaker. Gillar dock att träna.
- Det ska vara varmt året runt. Jag har mer problem med kyla än med värme så hellre för varmt än för kallt.
- Det ska gå att flytta dit. Florida hade ju tex varit trevligt, men USA är ju helt uteslutet på grund av visum och allt sådant. Alltså inga krångliga regler som i princip kräver att man gifter sig för att få komma in.
- Det ska gå att göra sig förstådd på Engelska, även om jag inte har några problem med att behöva lära mig ett nytt språk i längden.
- Fungerande (och inte hysteriskt svindyr) sjukvård.
- Man ska klara sig utan bil.
Jag var inne lite på Kanarieöarna, men insåg att det inte är så varmt där. Det beskrivs som "lagom" för oss nordbor med svala somrar osv. Känns som att jag kommer bli besviken.
Någon som har någon idé?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-17 15:08
Åh, och så kollade jag inte igenom innan jag postade. "VARMT och skönt året runt" ska det ju så klart stå i rubriken.