• Anonym (z)

Hur ofta kan man göra om teoriprovet för bil?

Hur ofta kan man göra om teoriprovet för bil? (Körbort B) 

Mycket tacksam ifall ni som visste kan svara :)

• Svar på tråden Hur ofta kan man göra om teoriprovet för bil?
  • Eleonor01
    Anonym (z) skrev 2015-07-18 03:48:29 följande:

Hur ofta kan man göra om teoriprovet för bil? (Körbort B) 

Mycket tacksam ifall ni som visste kan svara :)

Provet kan endast göras om efter det praktiska provet om det praktiska är godkänt. Är det inte godkänt så måste du göra om båda två å således är du inte första gångs elev. Ju fler ggr du gör provet ju svårare har du att få tag i nya prov. Detta för att nya elever prioriteras. Om du bor i en liten Stad lär det vara svårare att få tag i tider än i en stor stad. Det finns ingen begränsning på antal prov men di faller i prioritering. Om du har svårt föreslår Jah att du läser ordentligt så du verkligen kan det så går det mycket lättare.
    //trafikläraren
  • Anonym (z)
    Eleonor01 skrev 2015-07-18 07:40:05 följande:
    Provet kan endast göras om efter det praktiska provet om det praktiska är godkänt. Är det inte godkänt så måste du göra om båda två å således är du inte första gångs elev. Ju fler ggr du gör provet ju svårare har du att få tag i nya prov. Detta för att nya elever prioriteras. Om du bor i en liten Stad lär det vara svårare att få tag i tider än i en stor stad. Det finns ingen begränsning på antal prov men di faller i prioritering. Om du har svårt föreslår Jah att du läser ordentligt så du verkligen kan det så går det mycket lättare.
    //trafikläraren
    Jag bor i en stad med 50k invånare, på trafikverket står det att man ska boka 6 veckor i förväg, men på körkortsportalen så står det 3 veckor... Kan man inte göra det snabbare?
  • Anonym (z)

Och kan man boka 3 teoriprov på en gång? Så man slipper vänta så länge, till exempel 1 gång på Fredag, 1 på Måndag, 1 på Tisdag osv.

• Anonym (H)

Om du läser igenom teoriboken ordentligt och faktiskt lär dig det som finns i så behöver du inte "boka tre teori prov direkt".. allvarligt?! Vem fan vill ha dig i trafiken? Att hoppas att man klarar provet för att 'rätt' frågor kommit..

• Anonym (Förbered!)

Om man är så dåligt förberedd att man räknar med att misslyckas så låt bli att göra provet! Läs på tills du kan det, herregud! Annars ska du ändå inte ha körkort!

• Anonym (z)
    Anonym (Förbered!) skrev 2015-07-18 08:11:27 följande:

Om man är så dåligt förberedd att man räknar med att misslyckas så låt bli att göra provet! Läs på tills du kan det, herregud! Annars ska du ändå inte ha körkort!

Men hallå! Jag klarade ju 61 rätt av 70 på faserna, man behöver 80% rätt på teoriprovet, så jag bör klara det ändå... Men skit i kunskaperna ändå, det handlar mest om att klara provet... Okej då... Lite kunskaper kan man ha med sig, men bara det absolut viktigaste.
  • Eleonor01
    Anonym (z) skrev 2015-07-18 08:43:37 följande:
    Men hallå! Jag klarade ju 61 rätt av 70 på faserna, man behöver 80% rätt på teoriprovet, så jag bör klara det ändå... Men skit i kunskaperna ändå, det handlar mest om att klara provet... Okej då... Lite kunskaper kan man ha med sig, men bara det absolut viktigaste.
    Om du bara kan faserna å inte förstår innebörden av allt å hur du tillämpar det så kommer inte bli godkänd. Nej man kan bara ha ett prov bokat! Att boka omprov två dagar efter ett underkänt är inget att rekommendera. Man hinner inte lära sig det man behöver på den tiden. Blir man underkänd har man STORA brister å således är man farlig i trafiken
Svar på tråden Hur ofta kan man göra om teoriprovet för bil?