• Grace01

Tjock och synlig blodådra på hals

Min bebis, 8 mån, har så länge jag kan komma ihåg haft en mycket synlig blodådra på ena sidan. Det är som en liten utbuktning (mjuk) i vissa lägen ex när hon sträcker upp huvudet. Jag tror att det har med ådran att göra men det är mjukt när man trycker på den. Svårt att avgöra om det är pga halssenan el åder.

Det är först nu jag börjar tänka på om det kan vara något fel tex kärlmissbildning. Känner någon igen detta?

• Svar på tråden Tjock och synlig blodådra på hals
  • Anonym (T)

Kan det kanske vara halspulsådern? Den kan vara mer synlig på vissa än andra. Är du allt för orolig så tycker jag du ska höra av dig till vårdcentralen så får dom kika på den. Det är nog ingen fara

• fröet2015

Så har mitt barn det också, ser läskigt ut, men ska enligt läkaren på bvc inte vara något farligt. Så vi får väl tro på det!

• Grace01
    fröet2015 skrev 2015-07-18 18:17:01 följande:

Så har mitt barn det också, ser läskigt ut, men ska enligt läkaren på bvc inte vara något farligt. Så vi får väl tro på det!

Blir det som en liten bula på ditt barn också i vissa lägen? Det syns inget alls för det mesta, lite skumt. Men skönt att det inte är nåt farligt!
  • fröet2015
    Grace01 skrev 2015-07-18 20:22:37 följande:
    Blir det som en liten bula på ditt barn också i vissa lägen? Det syns inget alls för det mesta, lite skumt. Men skönt att det inte är nåt farligt!
    Ja, den brukar tittar fram när hen skriker och så. I början blev jag väldigt nojig, men det har ju gått bra ett par år så.. :)
Svar på tråden Tjock och synlig blodådra på hals