Sexlivet åter efter år av problem
Är tokglad nu efter att vårat sexliv återkommit efter år av problem. Jag har lidit av klåda, obehag samt diffus smärta från äggledarna fram och åter vilket förvärrats efter sex. Jag har ätit kurer för både uvi och svamp flretalet gånger och det blev bara kortvarigt bättre. Jag och min man har testats för alla möjliga könssjukdomar för att utesluta det. Till slut så ger man upp och drar sig för att ha sex då det förvärras. Jag har saknat det enormt men min man har nästan blivit knäckt. Jag var inne på att tillåta honom ha sex med någon annan för att stilla behovet men hejdade mig i sista stund när jag insåg att det kanske var starten på slutet. Men så kom förändringen. Jag ville kolla upp smärtan kring äggledarna då det måste vara något fel. Jag fick då massa frågor kring övriga problem jag upplevt och om jag testats för klamydia och mykoplasma. Klamydia vet jag med mykoplasma hade jag aldrig hört talas om. Tydligen ger den liknande symptom som klamydia och är lika vanlig men den är inte obligatorisk att testa eller går under smittskyddslagen. Självklart så visade testet att jag hade detta och troligtvis haft många år då man inte behöver ha några symptom alls tills det ploppar upp. Jag och min man fick antibiotika mot det och mina besvär försvann mer och mer till att ha upphört helt. Jag är så himla glad att jag inte gav upp och jag råder andra till att testa er för mykoplasma. Det finns att köpa test på apoteket.