• fr3344

Min man vill oftare

Hej!

Vi hade ett intensivt sexliv när vi träffades för 15 år sedan. Har nu två barn och är en utåt sett normal familj. När vi har sex får jag alltid orgasm, vilket jag aldrig fått med tidigae partners, och det är inte svårt för oss alls.  Det jobbiga är att jag inte alls tycker om att se honom naken, hans kropp tilltalar mig inte, Han har stor mage och är inte alls vältränad på något vis. Hans kropp äcklar mig faktiskt.. känns så pinsamt men så är det. Han tilltalar mig inte alls. Han vill gärna ha sex kanske en gång i veckan, men jag kommer alltid med olika undanflykter. Är inte alls intreserad av att ha sex med honom. Vet inte hur jag ska göra alls? Till detta så bråkar vi massor, tycker olika om nästan allting. Som jag ser det så är det endast barnen som håller oss samman. De är tonåringar, och om 5 år när de är påväg att flyga ut, ska jag då vara i samma besvärliga relation? Eller ska jag ge upp nu istället? Kanskse bättre nu än att vänta? Ser inte att vi kommer ha en trevlih framtid ihopa utan barn. Vi vill så olika och har helt olika intresse.

Hjälp mig ?

Tussilagon 70

• Svar på tråden Min man vill oftare
  • Anonym (Tjej)

Du svarar ju själv på din egen fråga. Klart du ska lämna. Varken han eller du förtjänar att leva i en sån relation.

• Pecazzo

Nu var det ett tag sedan du skrev inlägget. Men för mig är det nyttFlört, blev medlem igår.

Givetvis kan man ta den enklaste utvägen och gå skilda vägar. Jag tycker iaf att du skall berätta för honom, ja han kommer bli ledsen men du ger honom chansen att göra något åt det. Jag skulle uppskatta om min sambo sa det till mig istället för att bara lämna mig, detta förutsätter att du fortfarande har känslor för honom och vill få det att bli bra. Om inte så bör ni prata igenom eventuell separation och hur den löses på bästa sätt för även om barnen har flugit ut så kommer det att påverka dem. Jag säger inte att ni skall fortsätta för deras skull utan för er och detta om det finns ömsesidig respekt och kärlek för varandra.

• Berguven

Har du pratat med din man om detta problem? 

Som föregående talare så hade jag uppskattat det, även om jag hade blivit sårad för stunden, om min sambo var ärlig och sa som det var, dvs. gav mig en chans att göra något åt saken. Vill din man inte ändras så är det inget mer med det, då får ni antingen separera eller acceptera läget, men då har du i alla fall informerat honom hur det hela ligger till.

Svar på tråden Min man vill oftare