• LovisaNellie

Planerar ett syskon MEN..

Vet inte hur jag/vi ska gå tillväga.. Jag och sambon vill så gärna försöka oss på en fjärde diamant nu och vi är på god väg... Men något som får mig stt backa om en fjärde är hur sambons föräldrar skulle reagera (dom har klagat och gnällt över våra tre andra när vi planerade dom och plussade med dom) ändå träffar dom inte sina barnbarn speciellt ofta och när dom väll träffar dom så blir dom helt uttmattade när dom väl träffar sin barnbarn) .. Då till frågan, borde vi strunta i vad dom tycker å vara glada över de planerade barnet eller ska vi inte skaffa en till för att dom tycker att de är nog med som de är även om dom träffar sina barnbarn väldigt sällan? Är så orolig över att få ett plus för att sen höra svärföräldrarnas klagande? De är ju vårt val liksom? Men ändå är man rädd för att plussa för att man vet att vi kommer få höra så mycket gnäll, min mamma skulle bli jätteglad över att få ett barnbarn till... Känner mig så kluven! vi vill men vågar inte pga av andras negativa reaktioner som kommer uppstå :((

• Svar på tråden Planerar ett syskon MEN..
  • nnnnnnnn

enkelt - det är er familj = era val.
    OM det är såååå jobbigt att träffa era barn, så låt dem träffa ett barn i taget. De kan passa på att hälsa på när några av barnen har inplanerade lekträffar eller träningar. Eller hämta ett barn och göra något särskilt med detta barnet.

Trevligt för alla!

• Jessi01

Jaa, verkligen! Det är er familj. Såklart att ni ska skaffa en fjärde diamant om ni själva har lust, råd och ork. 

Svara inte i telefonen om svärföräldrarna ringer och klagar på att ni har för många barn. Ni kanske kan lägga deras nummer på en speciell ringsignal. Har ni en trött dag och inte orkar lyssna på klagandet just då, så svarar ni inte.

Hur kan man klaga på att man får tre eller ev fyra barnbarn. Märkligt.

Lycka till!

• Tonensu

Självklart ska ni strunta i dem och göra som ni själva vill. Stor risk att ni ångrar er i efterhand om ni låter andra styra ert liv. Grattis till barnlyckan :)

• Minza83

Alltså om de knappt ändå träffar barnen och inte hjälper till med dem - vad får er att tveka?
    Hur kan deras åsikt väga så tungt när de ändå inte är särskilt engagerade i de barn ni har nu??

Gör som NI känner istället, är ett 4e barn Rätt för ER så kör på! <3 :)

Svar på tråden Planerar ett syskon MEN..