• Harvester

Vad ska det stå på namnlappen?

Mitt första barn ska börja dagis till hösten och tänkte därför beställa några söta namnlappar till kläderna.

Fanns rum för tre rader text. Vad brukar man skriva? Förnamn, efternamn och någon förälders telefonnummer?

• Svar på tråden Vad ska det stå på namnlappen?
  • Sockervaddspinnen

Jag beställde sådana namnlappar till min son, då han började på förskola.
    På de lapparna står det hans för- och efternamn, på samma rad.

Men, ja, telefonnummer kan du ju skriva om det är kläder som kan tänkas komma bort utanför förskolan.

Beställer du från "Filur"?
    www.namnlappar.se/bestaell&pk_kwd=namnlappar&gclid=COWR5eHM5cYCFQWzcgodi-IK8w
    Jag beställde därifrån, de strykfria - de funkar superbra!

• Harvester

Nä, var nån annan sida med söta monster, gjordr reklam på fb. Tack för tipset om Filur :)

• Sockervaddspinnen
    Harvester skrev 2015-07-18 23:22:26 följande:

Nä, var nån annan sida med söta monster, gjordr reklam på fb. Tack för tipset om Filur :)

Så lite så. :)
    Om du hittar en länk till den sidan som du kollat, så får du gärna posta den här.
  • tulip79

Sonen har namnlappar med för- o efternamn. Lillasysters kläder har jag inte orkat engagera mig lika mycket med så i de skriver jag hennes förnamn i med bläck. Funkar bra det med! Det finns bara 2 avd på förskolan (ca 40 barn) o ingen har samma förnamn som mina barn.

• Brumma

Jag skriver med vattenfall penna men hade Lika gärna kunnat ha namnlappar.. Iallafall.. Jag skriver enbart vårt efternamn eftersom lillebror kommer ärva det mesta.. Tänker att det inte är så kul att det står Pontus när man själv heter Johan o nyss lärt sig läsa sitt namn ;)

Men då krävs såklart att man har ett hyffsat ovanligt efternamn...

• vi och pyret

Vi har skrivit efternamn och telefonnr. Just med tanke på att inte behöva märka om till syskon.

• En PantherTant

Använder märkpenna, och skriver enbart efternamnet. Syskonen ärver varandra, så smidigaste så. Lapparna är bortkastade pengar enligt mig.

• Maddi

Jag märker dom flesta ytterkläder med namnband då barnets namn, efternamn och telefonnummer.

Dom övriga kläderna skriver jag namn och efternamn.

Skor hittade jag etiketter med klisterlappar som sitter förvånansvärt bra på sulan. Även där namn, efternamn och telefonnummer.

• Harvester
    En PantherTant skrev 2015-07-20 20:13:39 följande:

Använder märkpenna, och skriver enbart efternamnet. Syskonen ärver varandra, så smidigaste så. Lapparna är bortkastade pengar enligt mig.

Klart det går bra med märkpenna men man kunde få lappar med små, söta monster på så... :)
  • Sockervaddspinnen

Jag håller med om att det är roligare och finare med namnlappar.

Jag älskar namnlappar!

Haha!

• Pysan1

Här hemma använder vi oss av strykfri namnlappar. Har funkat kanon så länge de sitter på ex tvättrådslappen. Superenkelt att sätta på & ta av (jag skänker mycket kläder och tänker att det troligen är roligare med ej namnade plagg). De få ggr lappar ramlat avi tvätt så ar jag bara satt på en ny :). Kul att kunna fixa mönster, symbol och liknande efter önskemål.

På våra står det för, efternamn och mitt telefonnr.

Svar på tråden Vad ska det stå på namnlappen?