• findus­en
    Äldre 19 Jul 03:27
    13605 visningar
    10 svar
    10
    13605

    Bra privat tandläkare Stockholm?

    Hej! har sedan december förra året vaknar till och från med tandvärk från helvetet... har gått till folktandvården förut som inte hjälper alls och tandläkaren är helt värdelös. jag har tappat allt förtroende för de.

    Jah googlade och hittade Karla Dental i Stockholm, verkar bra då de har bra omdömen.

    har någon info om dessa eller tips på någon annan bra tandläkare i Stockholm? jag orkar inte. inget blev bättre av folktandvården och har spenderat 4.000 sen i december...

    Tar gärna emot tips på en bra antiinflammatorisk munskölj också eller tips på hur man botar/lindrar värken för det gör såå ont!


    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Svar på tråden Bra privat tandläkare Stockholm?
  • Äldre 19 Jul 06:52
    #1

    Har själv stor insyn i tandvården, och jag vet att risken att bli lurad eller stöta på inkompetens är större hos privata aktörer än hos folktandvården. Och sedan undrar jag varför du har gått i ett drygt halvår med värk? Vanligen tyder det på att en rädsla att gå till tandläkaren, men så är det kanske inte eller? Den värk du beskriver kommer sannolikt kräva rotfyllning eller utdragning, och det är något som varken görs bättre eller sämre privat eller hos folktandvården. Frekvens och kostnad skiljer nog en del, men det finns det andra skäl än kompetens till...


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • findus­en
    Äldre 19 Jul 08:39
    #2
    DickRex skrev 2015-07-19 06:52:36 följande:

    Har själv stor insyn i tandvården, och jag vet att risken att bli lurad eller stöta på inkompetens är större hos privata aktörer än hos folktandvården. Och sedan undrar jag varför du har gått i ett drygt halvår med värk? Vanligen tyder det på att en rädsla att gå till tandläkaren, men så är det kanske inte eller? Den värk du beskriver kommer sannolikt kräva rotfyllning eller utdragning, och det är något som varken görs bättre eller sämre privat eller hos folktandvården. Frekvens och kostnad skiljer nog en del, men det finns det andra skäl än kompetens till...


    Både och, värken kommer och går. Ibland är det så lite att ipren hjälper men ibland är (som inatt) så kan jag inte sova. Så illa har det inte varit sen jag drog ut tanden i typ januari.

    Folktandvården kunde inte svara på mina frågor och de kunde inte bestämma sig över vilket som var vad. .

    Är lite rädd för tandläkaren, så jäkla obehagligt att gå dit!

    Vad menat du med frekvens? Hur ofta jag går till tandläkaren?
    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • findus­en
    Äldre 19 Jul 11:24
    #3

    Någon mer?


    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Äldre 19 Jul 18:57
    #4

    Jag skulle veklingen rekommendera Distriktstandvården, WWW.distriktstandvarden.se dom är himla duktiga ich trevliga en av deras kliniker ligger på Drottninggatan 65

  • Äldre 1 Aug 21:08
    #5
    findusen skrev 2015-07-19 08:39:32 följande:
    Både och, värken kommer och går. Ibland är det så lite att ipren hjälper men ibland är (som inatt) så kan jag inte sova. Så illa har det inte varit sen jag drog ut tanden i typ januari.

    Folktandvården kunde inte svara på mina frågor och de kunde inte bestämma sig över vilket som var vad. .

    Är lite rädd för tandläkaren, så jäkla obehagligt att gå dit!

    Vad menat du med frekvens? Hur ofta jag går till tandläkaren?
    Jag var lite väl kortfattad där ser jag...

    Jag syftade på "rotfyllning eller utdragning" när jag sa det där om "frekvens och kostnad". Har ingen statistik, men en stark och välgrundad uppfattning om att privattandläkare oftare gör rotfyllningar än folktandvården, och min gissning är att det finns ekonomiska grunder för det. 
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Äldre 13 Nov 15:17
    #6

    Men vad var det du inte var nöjd med? 

    Själv har jag också alltid gått till Folktandvården, fram till ca fem år sedan. Men sen hände en sak och jag bytte över till privat tandvård. Jag har som mest haft något enstaka hål och hoppat mellan olika kliniker men det blir liksom inte bra, man ska gå till en och samma men det gäller att hitta någon man litar på och trivs bra hos ( och som är prisvärd!)

    Nu har jag hittat en som jag kan rekommendera. Novo Dental i Sundbyberg  (www.novodental.se)  Det är en snygg klinik och nyöppnat. Det jag gillade var just att det var fräscht, samma priser som folktandvården och tandläkaren var väldigt lätt på handen. 

  • Fri 30 Oct 2020 20:26
    #7

    jag går själv hos en privat tandvårdskedja som heter Tandea, www.tandea.se/ , Har en tandläkare där som är väldigt snäll och duktig. De har dessutom öppet på kvällar och helger. Värt att prova tycker jag. 

  • Fri 22 Jul 2022 19:36
    #8

    Jag kan verkligen rekommendera min tandläkare i Spånga, Torgkliniken Tandvård ( https://www.torgkliniken.se ).
    Där har de samma priser som folktandvården och man får komma till samma tandläkare varje gång vilket känns tryggt.
    Tandläkaren är dessutom väldigt trevlig, duktig och lätt på handen.

  • KalleX­L81
    Mon 8 Aug 2022 15:00
    #9
    findusen skrev 2015-07-19 11:24:59 följande:

    Någon mer?


    Fråga bekanta som varit nöjda med sina tandläkare, i stället för att som ny chansa.
  • Anonym (Tände­r)
    Tue 9 Aug 2022 19:09
    #10

    Det är fri prissättning i Sverige, därför är det viktigt att du innan startar behandlingarna begär en prisuppgift som tandläkaren måste ge dig.

    Totalpriset innebär inte att hela kostnaden ingår i det så kallade Referenspriset som bestäms av Försäkringskassan. Alltså, om kostnaden beräknas hamna över 15000:- då får man 85 procent av kostnaden betalda av Försäkringskassan. Resten får man betala själv. Dessutom om andra  oförutsedda åtgärder upptäcks, så hamnar dom på ny faktura.

Svar på tråden Bra privat tandläkare Stockholm?