Min hund dog
Jag är så ledsen och känner att jag behöver skriva av mig.
Vår lilla merle chihuahua på 2 år har nu gått bort. Hon blev ormbiten i fredags och vi åkte direkt till en veterinär i vår stad, veterinären gav henne endast kortison vilket inte gör något mot ormgift, han sa åt oss att låta henne vila, men när vi märkte senare på dagen att hon blev värre så körde vi henne till Stockholms djursjukhus, de berättade att kortison inte gör något och att vi borde åkt dit direkt, med en klump i magen lämnade vi henne där på övervakning, kl 4:a på natten får vi samtalet att hennes hjärta stannat.
Veterinären var chockade att det gått så snabbt. Vi åkte och hämta henne då vi kände att hon förtjänade en ordentlig begravning, de hade lagt henne i en så fin låda, hon såg ut som hon sov, vi begravde henne på ett ställe nära där vi kan besöka.
Allt känns så overkligt just nu, man gråter och gråter och försöker förstå varför Just henne och försöker komma på hur man ska gå vidare, alla saker man kunde gjort för att förhindra hennes död.
Vi känner att den första veterinären gjorde en felbehandling, han borde ha rekommenderat oss att åka direkt till det andra stället.
Hur kommer man över något sånt här? Hon var verkligen one of a kind, fanns ingen som henne, varken utseende mässigt eller persoblighetsmässigt , allt jag gör är att gråta, vill varken äta eller sova, det känns så tomt. Vi har en till hund hemma och han letar efter sin kompis, jag önskar att jag hade tagit tillvara på tiden med henne, vi fick bara 2 år ????