• isbjörnen

Hur ofta tränar ni?

Här kommer en simpel fråga:

Hur ofta tränar ni? Menar nu träning, som i att ni planerar att träna (inte vardagsmotion) och ni blir märkbart ansträngd.

Beskriv gärna också varför ni tränar/inte tränar! :)

Ingen jävel bryr sig
  • Svar på tråden Hur ofta tränar ni?
  • Velmaja

Jag tränar på gymmet tre gånger i veckan. Sen blir det några promenader också.

• Fjärilslarv

5 ggr i veckan, 4 ggr blandad styrka och kondition och en gång ren kondition. Jag tränar hårt, är helt slut och genomsvettig och musklerna skakar av utmattning när jag är klar.
    Jag tränar för att jag älskar det.

• Snällasötarara

Crosstrainer 20-40 min varje kväll. Tränar typ armar med lättare vikter, situps o lite sånt kanske tre ggr i veckan.

Tänker på hälsa o välmående då jag har ett fysiskt tungt jobb (butik). Får friskvårdsbidrag o utnyttjar det

• Dixie

aldrig - men jag rör mig mycket i vardagen, tar hand om en stor trädgård etc - så jag känner inget behov av att boka in särskilda träningstider!

• Gizmo

Går långa promenader varje dag med hunden! Joggar, simmar & yogar en gång i veckan!

• Studentpappa

3-5 ggr i veckan, jag plågar mig hårt varje pass. Löpning, Crossfit och vanligt styrketräning är det som gäller. I löve it

• Benbrott

Springer 20-30min varje morgon innan jag åker till jobbet. Utöver det så gymmar 3 ggr/veckan och ibland kan jag lägga in något cykelpass också.

• Sockervaddspinnen

Bor man som jag bor, så får man klippa gräs om somrarna, kratta löv om höstarna, skotta snö om vintrarna och sopa grus om vårarna.

Sedan har jag en halvmils promenad, till och från affären, med tunga kassar flera ggr i veckan.

Hugga ved, bära ved, stapla ved.

Får så det räcker. ;)

• Margaux

3-5 dagar med gym i veckan. Då piskas jag runt så musklerna skakar och svetten rinner. Blir det bara 3 pass/v så tränar jag tabata hemma. Det blir lagom svettigt och väldigt andfått...

• Vestra

Gymmet 1 gång, och en lång löprunda 1 gång. Det är vad jag har bestämt och alltid gör. Men oftast blir det 1-2 löprundor till. Men det är i mån av tid, ork och hur morgonpigg jag är.

Så 2 ggr som är planerade då.

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Hur ofta tränar ni?