Min förälder är otrogen!
Hej! Jag hoppas kunna få lite råd. Jag har fått veta att min mamma är otrogen mot min pappa. Hon säger att hon jobbar, men jag har tagit reda på saker som inte stämmer så vet att hon är otrogen (alltså inget jag tror, utan VET). Jag har berättat till min pappa vad jag vet och låtit honom göra vad han vill med informationen. Han har valt att inte tro, men sedan börjat tvivla och nu anar han nog.
Till saken hör att min pappa är mycket sjuk så det är påfrestande när hon är borta, han kan ju heller inte få hjälp med boende, hemtjänst osv då han är gift och sammanboende med min mamma (som inte är hemma, utan är otrogen...).
Jag kan inte ta min pappa till mig pga avstånd och alla mina barn.
Jag har försökt ställa ultimatum mot min mamma, som att hon inte får komma på min födelsedag om hon åker iväg (men hon har åkt ändå), men har väldigt svårt att bryta av någon anledning "då det ändå är min mamma".
Nu har det eskalerat och lögnerna är fler än någonsin. Jag har konfronterat min mamma som hotar med självmord osv, jag har bett henne söka psykhjälp osv. Hon vill skylla allt på alla andra.
Fine, om de inte älskar varandra längre, då får de väl lämna varandra, men vad kan jag göra? Jag har tidigare försökt driva på min pappa att lämna min mamma men fick då värsta utskällningen av henne och kände att jag orkar inte lägga mig i deras förhållande, jag har nog med min familj. Men vill han lämna henne har jag sagt så hjälper jag honom med att hitta boende, flytta och allt som krävs.
Vad tycker ni jag ska göra? Be min mamma dra åt helvete, låta de sköta saken själv (även fast jag märker hur dåligt min pappa mår och han blir ännu sämre i sin fysiska sjukdom), eller vad ska jag göra?