• B1an

Citat ut Torsk på Tallinn

Hej

Ska driva med en kompis som fyller 35 och gillar Killinggänget.

Han har ofta citerat Roland Järverup i Torsk på Tallinn. Så jag tänkte att han skulle få en vit overall o en skiftnyckel nr 7 eller vad han nu har stökat till med?

Har kollat igenom alla klipp på Youtube inkl. Bonusspelet men hittar ej det klipp jag söker.

Säger inte Roland i garaget när han visar upp sin vita arbetsoverall typ "oj vad rörigt, här ligger sjuans skiftnyckel o skräpar"??

Tacksam för hjälp i citatfrågan.

• Svar på tråden Citat ut Torsk på Tallinn
  • m8r9a1j2

"Jag brukar skära bort den främsta biten, för man vet inte vad som den legat emot."

• B1an

Ja gurkcitatet har jag hört ca 4 ggr ikväll hehe.

Men undrar över vad han säger i just garaget. Har jag själv hittat på att det är en skiftnyckel eller annat verktyg som inte hänger på sin plats?

• m8r9a1j2

Vet ej, men minns denna: "Var det ingen som kom?"

"Nej, jag tror det blev något fel där, för inbjudningskorten låg på gatan."

Och denna: "Diskanten sprack i denna en gång, hade garagefest och spelade Lasse Stefanz, alldeles för högt."

• m8r9a1j2

Jag tror förresten det med skiftnyckeln är korrekt citerat av vår käre Roland.

• B1an

Ja, vill minnas det så. Men hittar det varken i filmen eller bonusmaterialet. Men får väl chansa.

Tack för hjälpen.

• m8r9a1j2
    B1an skrev 2015-07-19 23:59:26 följande:

Ja, vill minnas det så. Men hittar det varken i filmen eller bonusmaterialet. Men får väl chansa.

Tack för hjälpen.

Ja då, det blir nog bra!

Glad att jag kunde hjälpa till.
Svar på tråden Citat ut Torsk på Tallinn