Vården tar mig inte på allvar
Jag är inte en person som klagar i onödan, när jag väl klagar så är det riktigt illa och även då brukar jag inte berätta helt och hållet hur illa det faktiskt är. Men nu har jag varit på vårdcentralen flera gånger med samma besvär utan att någon tagit mig på allvar. Mina symptom ör
Smärta i bröstet på vänster sida, i ett stort område runt brösvårtan ungefär. Smärtan är av en tryckande art.
Trycket lindras av att tvinga ut rapar.
Trycket är ibland mindre, ibland mer men försvinner aldrig helt.
Jag har blivit hemskickad för att de tyckt att jag nog haft en sträckning i bröstet, en annan gång inflammation på grund av förkylning och en tredje gång för att förkylningen nog var långvarig. Jag har haft problemet i över ett halvår.
Efter ändlöst sökande på nätet så är man antingen döende eller har psykiska problem. En annan teori är problem med magmunnen som i så fall skulle bli bättre av galvicon eller novalucol, medicin mot sura uppstötningar alltså, men det har ingen effekt på trycket i bröstet.
Alla gånger jag varit hos läkaren har det tagit en minut och ingen har ens lyssnat på hjärta/lungor eller ens knappt tittat på mig.
Vad kan det vara? Vad ska jag göra för att läkaren ska undersöka mig överhuvudtaget? Det finns hjärtproblem i familjen, närmast en syster med läckande kammare eller något sådant, men jag tror inte att det är något sådant.