• Sockervaddspinnen

    Vilket bakverk är perfekt till kaffet?

    Hej!

    Jag blev lite inspirerad av en annan tråd, så här undrar jag helt enkelt vilket bakverk som ni tycker passar allra bäst till eftermiddagskaffet?

    Och snälla, svara bara på frågan som står här ovan. Kom inte med saker som exempelvis:

    Jag dricker inte kaffe, jag dricker bara te, jag dricker bara kaffe på morgonen, jag äter inte bakelser, osv, osv, osv.

    Bortse även från eventuella allergier och svara ENBART utifrån smaken av bakverket ihop med eftermiddagskaffet.

    Själv tycker jag att en chokladboll, med kaffe som ingrediens, passar alldeles perfekt ihop med en slät kopp eftermiddagskaffe. :)

    Håller ni med, eller tycker ni annorlunda?

  • Svar på tråden Vilket bakverk är perfekt till kaffet?
  • annzah

    Jag är svag för en god kanelbulle alltså. Men jag håller med, en god chokladboll - gärna med arrak i - är jättegott. 


  • Fru Blacker

    Dammsugare tycker jag passar gott. Annars är det gott med schackrutor, en barndomsfavorit som jag än idag har svårt att motstå.

  • Aniiee

    Sanna hälsar att hon tycker att allt med choklad passar bäst. Chokladbollar, arraksbollar, kärleksmums, cloudcake och drömrulltårta står högst i kurs. 

    Sen kommer småkakor med vanilj eller "naturella", som drömmar, bondkex och torplyckor.

    På tredje plats kommer vetebröd som kanel- och solbullar eller wienerbröd. 


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Jag är bara jag

    Jag är barnsligt förtjust i småkakor,d.v.s oftast såna gjorda av mördeg. Kan vara allt från schackrutor till bondkakor. Glad Hellre många små än en stor jättemaffig kaka/bakelse. 

  • Vestra

    Säger också småkakor. Eller tantfika som jag kallar det. Syltkakor, schackrutor, drömmar, snittar.
    Chokladbollar är också väldigt gott, speciellt delicatos.


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Vilket bakverk är perfekt till kaffet?