• Anonym (Undrande tjej)

Dubbeldos munkpeppar/agnus castus

Hej!

Tar pergotime för att bli gravid men vet ej om det går att förnya mitt recept via telefon (är på semester nu). Om jag inte får det tänkte jag testa munkpeppar/agnus castus i tablettform men jag undrar om jag kan ta dubbeldos?

• Svar på tråden Dubbeldos munkpeppar/agnus castus
  • Jag är bara jag

Finns ju inget som heter dubbeldos för det är ingen medicin. Ta ett piller som det står och se om nåt händer.

• Anonym (munkpeppar)

På min burk med munkpepparkapslar står det 1-2 kapslar/dag så då borde det gå bra att göra så, på alla andra ställen står det dock rekommenderad dos 1 kapsel. Tänk på att det är ett naturläkemedel och det tar tid för kroppen att ställa in sig med det, det kan ta upp till 3-6 månader.

• Anonym (Agnus)

Det tror jag du kan göra men 1000 mg är iofs redan rätt mycket. Jag svarade upp på en gång av dessa tabletter, fick mens 24 timmar efter första tabletten (första mensen på 3 år) och sedan äl 16 dagar senare.

• Anonym (munkpeppar)

Upptäckte att det står 340 ml på min burk med munkpepparkapslar så det kanske kan vara en anledning till att det står 1-2 kapslar/dag.

• Anonym (munkpeppar)

340 mg skulle det stå. Förslag på användning 1-2 kapslar/dag med vatten.

Anonym (munkpeppar) skrev 2015-07-20 22:12:04 följande:

Upptäckte att det står 340 ml på min burk med munkpepparkapslar så det kanske kan vara en anledning till att det står 1-2 kapslar/dag.

• Anonym (Undrande tjej)

Okej men då kanske jag enbart kan ta en tablett eftersom de är på 1000mg.
    Tack för alla svar

• Anonym (Undrande tjej)

Har en till fråga. Om jag hinner få pergo o tar de dag 5-9 kan jag fortsätta med munkpepparn till äl? Motverkar dem varandra?

• Anonym (Agnus)

De kan ta ut varandra så ta dem inte på det sättet.

Svar på tråden Dubbeldos munkpeppar/agnus castus