Sköldkörtel / levaxin
Hej! Har läst mycket på olika forum angående "viktnedgång med levaxin"
Har själv problemet och tar levaxin125mg sedan 2005 har även diabetes typ 1 insulin sedan 2005. När jag fick problemet sköldkörtel så svullnade jag upp i ansiktet, tänkte bara oj har jag gått upp i vikt? Kollade magen benen mm men såg ingen skillnad.. Vågen stod på samma siffra så tänkte har jag fått en allergisk reaktion? Åkte då in till csk i Kristianstad och tog blodprover osv, 2veckor senare in igen då sa läkaren att din sköldkörtel är "död"alltså ingen egen produktion.. Där efter började jag på 0,25mg levaxin för att komma igång ett år senare så började jag ta 50mg, 2år senare började jag på 125mg. Tillägga där att jag gick ner 15kg på ca 2 mån , mådde hur bra som helst va pigg och orkade allt, aldrig varit "tjock" alltid elittränat fotboll och mått hyfsat men efter att jag började med 125mg mår jag bra som bara den! Bra blodtryck, bra hjärtrytm osv. Så ja! Av egen erfarenhet kan man gå ner på levaxin och bli piggare! Men snälla se det inte som ett bantningspiller! Om ni inte har själva problemet så ta ej levaxin! Men däremot ni som har det som jag ni går ner i vikt av det, känner fler som rasat i vikt pga av det. Tack för mig :)