Hej. Jag har pluggat ett år på socionom i Gävle och påbörjar andra året snart. Det är en del grupparbeten faktiskt men det beror lite på hur effektivt gruppen arbetar hur ofta man måste ses. Ibland kunde det gå nån vecka innan jag träffade min studiegrupp (vi var 7 st). Jag har jobbat cirka 50% på en myndighet samtidigt och tycker det bara har varit jobbigt nån dag innan tenta, inte alls tungt öht. Kolla statistiken på uhr så ser du hur det ser ut i år. Det beror vilka/vilket betyg du söker in på HP/BI/BII osv. Men ja, det är ganska höga intagningspoäng. Sen kan man ju söka till olika studieorter och det är oftast svårast att komma in i Gävle-gruppen.
Föreläsningar har främst skett via nätet hemifrån. I första kursen var det dock mest föreläsningar i skolan, som jag skippade, typ. För min del går det lika bra att kika i böckerna.
Utbildningen är ok såhär första året, det är spretigt med alla introkurser, många 7.5 hp- kurser. Har dock hört att det ska bli bättre år 2 med större kurser inriktade på just socialt arbete