• Frida73

Sälja vidare Norwegian flygbiljetter?

Vi har köpta Norwegian flygbiljetter men har nu blivit förhindrade att fara på den bokade resan. Kan man sälja vidare biljetterna? Räcker det isåfall att betala till för namnändringen och göra namnändring till eventuella köparna? Eller är det enklare att ta ut från reseförsäkringen? Har läkarintyg.

• Svar på tråden Sälja vidare Norwegian flygbiljetter?
  • Mascaraklumpar

Beror ju på vad du har för försäkring  och hur mycket du lyckas sälja biljetterna för. Namnändringsavgiften brukar vara rätt hög, typ 350 per person och väg eller liknande. 

• Bryggan007
    Frida73 skrev 2015-07-22 12:24:16 följande:

Vi har köpta Norwegian flygbiljetter men har nu blivit förhindrade att fara på den bokade resan. Kan man sälja vidare biljetterna? Räcker det isåfall att betala till för namnändringen och göra namnändring till eventuella köparna? Eller är det enklare att ta ut från reseförsäkringen? Har läkarintyg.

Jag har blivit erbjuden biljetter på det sättet, bara namnet som skulle ändras och det skulle säljaren stå för. Åkte dock aldrig...
  • Frida73

Tack för svaren! Då verkar det fungera som jag har förstått det. 700kr t/r per biljett i namnändring är dock en saftig tilläggssumma.

• Bryggan007
    Frida73 skrev 2015-07-22 13:19:06 följande:

Tack för svaren! Då verkar det fungera som jag har förstått det. 700kr t/r per biljett i namnändring är dock en saftig tilläggssumma.

Japp! Du får räkna med att du förlorar på affären, men bättre det än att förlora hela biljettpriset.
Svar på tråden Sälja vidare Norwegian flygbiljetter?