• Anonym (Lön eller intresse?)

OK jobb med bra lön eller Roligt jobb med medellön?

OK jobb med bra lön eller Roligt jobb med medellön? Vad jag menar då är, vad skulle du välja om du var i min situation?

40K i månaden med ett OK jobb, alltså inte tråkigt eller roligt. ELLER...
    25K i månaden som är ett roligt jobb.

Vad skulle du valt?

• Svar på tråden OK jobb med bra lön eller Roligt jobb med medellön?
  • Anonym (asasas)

Beror på vilja jobben är. 

• Inteutanproblem

Det roliga jobbet. Helt klart. Dessutom, titta på skattesatsen. Hur mkt mer får du verkligen ut i månaden med 40k?

Sambon har ett jobb där han kan påverka lönen rätt mkt, han lägger sig medvetet inte över 30k. För då får han ut betydligt mindre än annars. Men jag vet inte hur det skulle se ut med 40k, kontra 25k, kanske går det jämt ut - eller så får du ut mer.

• Anonym (Varför)

Varför lägger han sig inte över 30? Det är väl vid 34-35

• Anonym (Varför)

Som man betalar mer skatt...?

• Anonym (G.)

Ett roligt, alla gånger!

Inteutanproblem skrev 2015-07-22 13:19:39 följande:

Det roliga jobbet. Helt klart. Dessutom, titta på skattesatsen. Hur mkt mer får du verkligen ut i månaden med 40k?

Sambon har ett jobb där han kan påverka lönen rätt mkt, han lägger sig medvetet inte över 30k. För då får han ut betydligt mindre än annars. Men jag vet inte hur det skulle se ut med 40k, kontra 25k, kanske går det jämt ut - eller så får du ut mer.

Om det är skatten du syftar på så har ni missförstått hur skatten funkar.
  • Bryggan007

Ett roligt jobb kan ju bli trist i längden!

Skulle nog köra med 40K ett tag Cool

• jenny99

Roligt jobb har jag alltid valt oavsett lön.Min bästa vän dom är hög utbildad valde ett jobb utomlands som alltid varit hennes dröm.Lönen riktigt dålig men vad kul hon hade och ett bra cv.Jag hade 27 000 i lön men sa upp mig och blev vikarie på annat jobb med mycket lägre lön,men mycket roligare.

Svar på tråden OK jobb med bra lön eller Roligt jobb med medellön?