Venlafaxin-adhd
För att göra en lång historia kort. Har inte gjort någon adhd utredning förutom bedömning hos läkare på vårdcentralen med självscanningstest. Där fick jag väldigt höga poäng. I mitt huvud är det som en ständig autobahn, allt går i 180 och jag måste göra allt samtidigt mm.
Svårt att sitta still, byter samtalsämne på 1 sekund då jag kommer på något helt annat mm.
Men iaf. Jag har nu fått venlafaxin utskrivet. Äter Sertralin sen många år tillbaka. Så nu har jag minskat på dom och börjat satt in venlafaxin istället.
Har ätit dom i 6 dagar och för första gången så känner jag mig "fridfull". Jag kan göra en sak i taget, t.ex sitta ner och äta middag med familjen. (innan snurrade jag runt och skulle plocka med disken, såg jag att blommorna behövde vattnas så skulle det göras med detsamma!)
Men kan effekten av venlafaxin börja fungera så snabbt?
(alltså jag antar det men tycker det gått så fort till att känna mig så lugn)
Några andra som äter det mot adhd?
Min man märker att jag är mer lugn, inte reagerar på grejer som jag gjort innan men nåt jag inte gillar är att han sa att jag verkar mer "avtrubbad, att jag inte bryr mig om vissa saker längre". Och detta efter bara 6 dagar! Blir ju tveksam till den här medicinen men samtidigt så känner jag mig för första gången så lugn och fridfull.
Någon som känner igen sig?