• Anne69

Kalla händer och fötter?

Hej!
    Är i början av vecka 7 och har börjat få så kalla händer och fötter, särskilt på kvällarna. Dessutom är handflatorna alldeles blå. Någon som känner igen detta? Händer det något med blodet när man är gravid? Och behöver jag göra något åt detta?

• Svar på tråden Kalla händer och fötter?
  • pemi

Händer och fötter är iskalla och jag fryser något gruvligt på em/kväll. Blir blå om naglarna, en kollega påpekade det tom häromdagen... Vet inte om det möjligen beror på att man får lägre blodtryck och därför sämre blodcirkulation.

pemi

• talvi

Lustigt!
    Det är samma sak med mig (också v7). Har precis kommit ut ur en skållhet dusch för att få upp värmen...

• pemi

Jag är iofs några dagar efter er, v 5+4 om jag räknat rätt, men v 5+6 enligt FL-s kalender. Har haft det såhär i ca 4 dagar...

pemi *nerbäddad under filt med två tröjor...*

• Anne69

Tack för svar. Jag har också haft det ett par dar nu, så det stämmer väl rätt väl. Har helt normalt blodtryck i vanliga fall så det verkar ju som om det har med graviditeten att göra. Vad kan man göra? Bortsett från att värma sig......?

• pemi

Har också normalt blodtryck annars, tror det dalar emellanåt nu för jag blir yr tom då jag ligger ner på kvällen. *skumt*

Inte kommit på något sätt annat än att värma mej, känner nu att en katt på fötterna var effektivt.

pemi

• kissemjao

Känner precis igen mig från båda mina graviditeter. Minns också att det avtog när alla andra "nygravidsymptom" försvann.

• Netski

Jag fyser ALLTID om händer och fötter, har gjort det i några år nu...

• talvi

Ja, nu är det inte bara händer och fötter utan hela kroppen. Jag fryser så jag huttrar. Tre lager kläder och höjt alla element till 5an. Får se om det hjälper.

• Anirak

Hej frysvänner,
    här är en till i vecka 7 som bara huttrar. Brrr!
    Nu ska jag faktiskt motstå lockelsen i att lägga mig i badet och iställe gå ut och gå min stavgång. Då är man garanterat varm efteråt. Men sen blir det nog bad. Iskalla händer och fötter, vit i ansiktet och vita fingrar. Helt enkelt en toppenfredagspingla...

Och en sak ska jag erkänna: Ikväll längtar jag efter ett glas vin. Suck. Då blir man så skönt varm. Maken luktar lite bärs eftersom han ser på hockey.

Jag skulle vilja ha tips på dryck som kan ersätta alkohol men ändå känns festlig. Är lite trött på mina vattenglas, även om jag är supertörstig hela tiden. Kanske finns det en tråd om drycker redan - någon som vet? Finns det t ex goda alkofria viner/öl, eller smaka alla saft...

Kram alla!

• dunkudde

Hej jag är i v. 5+2 och förstår precis vad ni menar med kalla händer och fötter har alltid varit frusen men nu är det kallt vart jag än är i princip;)

• pemi

Finns gott alkoholfritt vin som heter Free. Köps på bolaget och finns som rött och vitt. Jag gillar det vita bäst, det är mer likt vit vin i smaken men något sötare. Ska dricka det i morgon då vi har matgäster, men hälla i "vanlig" vinflaska så ingen misstänker någon graviditet.

pemi *med flecetröja nedbäddad under en filt i soffan*

Svar på tråden Kalla händer och fötter?