• Anonym (v)

nakenbilder

Igår satt mina söner 8 och 12 år kollade på datorn. Jag hade innan på dagen kollat lite på familjeliv. Jag städade och mina barn skrattade högt jag hörde att det var något jag gick in till dom. Vad skrattade ni åt sa jag inget sa de båda jo säg okej min 8 åring garvade det ligger en man naken vad då naken? Jo det gorde det. En tråd som öppnats på forumet har vuxna människor lagt ut nakenbilder på sig själva. Min man ville att jag skulle anmäla det gorde jag till familjeliv de ansåg inte att det var något fel att lägga ut nakenbilder på deras forum. Jag känner mig dum som lät mina barn kolla på datorn det känns som jag öppnade upp dörren till forumet där de kunde kolla på nakenbilder på vuxna män och kvinnor. Min 8 åring skrattar än åt bildern än mamma varför låg mannen och visade snoppen frågar 8 åringen? Min 12 åriga son säger bara att det var äckligt. Vad ska man svara? Min man är arg ???? vad är det för jävla forum som tillåter naken bilder säger min man. Usch jag vet inte vad jag ska säga. Hur hade ni reagerat om era barn sett sådant på detta forum?

• Svar på tråden nakenbilder
  • Anonym (Sur)

Helt ärligt så är det väl så att ansvaret är erat. Jag menar, detta forum är ett forum man måste logga in på. Loggar ni inte ut så ska ju inte familjeliv få skit för att era barn kan se bilder osv för att ni varit slarviga på att logga ut.

• Anonym (Tt)

Av allt elände man kan se på nätet så tycker jag inte att nakenbilder är speciellt allvarligt... Om man låter barnen vara på nätet får man hantera att vad som helst kan dyka upp. Det är MITT ansvar som förälder att ha koll, inte resten av världens ansvar!

• Djävulens Högra Hand
    Anonym (Sur) skrev 2015-07-25 10:35:49 följande:

Helt ärligt så är det väl så att ansvaret är erat. Jag menar, detta forum är ett forum man måste logga in på. Loggar ni inte ut så ska ju inte familjeliv få skit för att era barn kan se bilder osv för att ni varit slarviga på att logga ut.

Det är ett öppet forum där alla kan se det som läggs ut där, slutna trådar är en annan sak. Så nej vad menar du med inte loggar ut? Gör sig väl ingen skillnad för vem som helst kan se och läsa vad som helst som rör de öppna delarna av forumet...

Nej visst har föräldrar ett ansvar men även alla jävla förbannade kuknissar på detta forum som prompt ska besudla allt och alla, sen kanske hade varit bra om en moderator satt och fick godkänna istället dom bilderna som blir postade så är problemet borta, men så jävla smart är nog ingen här...
  • Anonym (Sur)

Som anonym TT skriver. Allt finns på nätet.ett tips är att göra en föräldrarkontroll på datorn om ni inte vill att era barn ska se sådant. Men då ser dom det hos grannen istället.

Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-25 10:55:18 följande:

Det är ett öppet forum där alla kan se det som läggs ut där, slutna trådar är en annan sak. Så nej vad menar du med inte loggar ut? Gör sig väl ingen skillnad för vem som helst kan se och läsa vad som helst som rör de öppna delarna av forumet...

Nej visst har föräldrar ett ansvar men även alla jävla förbannade kuknissar på detta forum som prompt ska besudla allt och alla, sen kanske hade varit bra om en moderator satt och fick godkänna istället dom bilderna som blir postade så är problemet borta, men så jävla smart är nog ingen här...

• Anonym (v)

Självklart försöker man så gott det går med att skydda sina barn från skiften på internet som finns. I detta fallet så handlar det om ett forum som vänder sig till familjen mm jag håller med djävulens högra hand att det spelar ingen roll om man är inloggad eller inte allt går att se endå.

• Anonym (M)
    Anonym (Sur) skrev 2015-07-25 10:35:49 följande:
    Alla trådar utom slutna medlemstrådar kan läsas utan att logga in, bl.a. "helkroppsstråden" är helt öppen.
  • Anonym (v)

Andra sidor som har sådana bilder har åldersgräns inga barn kan se det.

Svar på tråden nakenbilder