• Anonym (semester)

Vad göra på semestern ensam?

Har nyligen börjat min semester och det kommer bli skönt med ledighet,men vad hittar man på som ensam kvinna?  Mina vänner jobbar och är upptagna på annat håll. Det ska helst inte vara för dyrt heller.

Kom med förslagGlad

• Svar på tråden Vad göra på semestern ensam?
  • LinaSofia

Cykla, åk till skogen och plocka bär eller svamp, åk på sightseeing, åk på spa-kryssning, sitt på uteserveringar! Det finns massor att göra!

• Birgitta02

Köp ett färdkort (sommarkort) som gäller ditt län. Sen drar du runt i ditt län. Stannar på mysiga ställen, fikar, äter, går på upptäcksfärd. Läser. Pysslar lite hemma. Slappar. Vilar. Och inte ha ångest för att man gör just det :).

• Anonym (Museum)

Kolla in lite olika museum i lugn och ro? Läs ett par bra böcker (Åååh vilken dröm att kunna göra det, det lär jag inte hinna på flera år med flera småbarn). Loppis? Någon liten sommarkurs i något som intresserar dig , tex två dagars fotokurs etc!

• sportpappa

Långdistanslöpning. Det är helt underbart att bara springa mil efter mil utan några krav eller tider att passa. Ta tåg eller buss hem igen när du tröttnar.
    Havspaddling med övernattning på någon strand.
    Överlevnad och vildmarksliv. Börja med en övernattning ute och öka sedan till fler och fler dagar när du känner dig tryggare.

• IMHO

Beror ju lite på dina intresseområden. Är du sportig, kulturell, matintresserad, naturälskare, vetgirig och/eller något helt annat?

Kolla om det finns något sommarprogram för aktiviteter i din kommun/region. Guidade visningar i sin egen stad kan vara riktigt kul. Gå till turistbyrån i din stad och be dem om lite tips!

Hoppas du får en riktigt skön semester!

• Djävulens Högra Hand

Skaffa en semesterflirt, det kan ju bli en jävla resa.

Svar på tråden Vad göra på semestern ensam?