• Anonym (Mamma)

Aggression symtom vid förstorade halsmandlar?

Min dotter blir snart fyra år och får sådana hemska utbrott flera gånger dagligen. Hon blir trött redan vid lunch och sedan går det snabbt utför.

Hon slåss, skriker, trotsar. Hon skrattar när vi försöker nå henne.

Varit till läkaren och hon har förstorade halsmandlar. Läkaren funderade om dessa kan ge henne en dålig sömn och att hon sedan blir arg, ilsken pga trötthet.

Någon som haft liknande symtom på sitt barn där halsmandlarna var orsaken?

• Svar på tråden Aggression symtom vid förstorade halsmandlar?
  • Anonym (Mamma)

Hon sover ca 10-11 timmar, upp och kissar en gång varje natt. Snarkar inte ofta men andas tungt.

• Anonym (Hm)

Min son sov jätteoroligt innan de opererade bort adenoidkörteln samt hela halsmandlarna.
    Han åt dåligt, var trött och trulig, och han snarkade nattetid. Plus att han hade svårt att svälja ner kött tex.

Så han snarkade plus att han rörde sig som en propeller i sängen. Han kunde även snarka dagtid i vaket tillstånd! :O ;) om han satt avslappnat och kollade på film i surfplattan t.ex.

Om man snarkar och sover oroligt så bidrar det till dåligt humör dagtid och trötthet helt klart.

• Anonym (Mamma)

Hon snarkar inte ofta men andas tungt och när jag tittar till henne ligger hon oftast med munnen vidöppen.

Hon äter bra men frukosten har hon riktigt svårt att få ned, hon får väldigt lätt kväljningar och det har hänt att hon kräkts vid frukosten. Hon tar små små bitar av mackan och oftast yoghurt/gröt. Men det syns tydligt på henne att det är jobbigt.

Kväljningarna är till frukost, mellis och lunch/middag går bra.

• Gotlänning

Bort med mandlarna säger jag bara, bort med skiten.

Grabben hade stora problem med halsfluss varannan vecka som en annan åkte på med halsböld som följd tre gånger, är ett helvete att få... halsfluss x10 och man som jag är så är det minst +x7 på den smärtskalan.

Allvarligt, få en skalpell nerkörd i halsen för att ploppa bölden i halsen är kass... spy blod och var suger.

Nej, stå på er och bort med skiten. 

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
Svar på tråden Aggression symtom vid förstorade halsmandlar?