• Haroligt

Dåligt sexliv, råd

Hejsan, ny på forumet, behöver ventilera och få tips/råd. Ska försöka hålla detta kort och koncist.

Förlovad, tillsammans i 6 år. Tycker mycket om min sambo, det är henne jag vill ha. Vi har mycket kul ihop, är kärleksfulla mot varandra, finns där för varandra.

Senaste åren har det kommit krypande, sedan 1-2 åren har det blivit svårt att ignorera då problemet blivit mer påtagligt. Min tjej har successivt tappat gnistan och attraktionen för mig känns det som. Jag är en person som behöver fysisk bekräftelse, bli tagen i etc. Enkelt beskrivet en fysisk attraktion. Sexlivet blir sämre och sämre, det var länge sen jag fick känslan av att hon vill ha mig. Jag är mer ett problem för henne som är så "kåt". För mig handlar det inte om hur ofta man ligger, för mig handlar det om att jag vill att det ska finnas ett ömsesidigt fysiskt intresse som sagt.

Har försökt prata om detta flera gånger och jag tycker jag når fram men sen händer ändå inget. Blir ännu mer frustrerad för att ta ett exempel häromdagen prata vi och jag tog upp hennes hormonella p medel som jag vet att hon tappar ännu mer sexlust av dessutom. Hon svarade då: jag trivs med den, jag har inga problem med situationen. Mitt val.

Då känns det som att hon nonchalerar min frustration. Noll respons.

Vill få det att funka, är kär i henne men frustrationen av avsaknad av fysisk attraktion från henne har blivit ett jobbigt problem.

Stanna kvar o va duktig o kanske nån gång får lite bekräftelse som belöning eller lämna, försöka träffa någon annan? Vill inte vara otrogen men till slut börjar själen längta efter passion.

Någon här som kan ge tips som varit i liknande situation?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Dåligt sexliv, råd
  • Anonym (S)

Sorry men så där kommer ditt liv att fortsätta om du stannar kvar med henne. Ni är inte kompatibla. Hon kommer inte att ändra sig för hon är ju nöjd och i en relation är det alltid den som vill ha minst sex som bestämmer. Du måste ha läst här på FL hur vanligt det är att par växer isär just vad gäller fysiska behov. Då ska man inte nöja sig och stanna. Det finns någon där ute som är mer rätt för dig och någon som är mer rätt för henne. Jag tror att du efter alla år känner dig så trygg med henne på övriga plan att du är rädd för förändring.

• Anonym (Temptation)

Är man precis som du. Har samma behov av bekräftelse som du. Har samma problem i förhållandet som du, men på en djupare nivå.

Jag har gett upp vårat sexliv för länge sen.

Precis som i ditt fall handlar ett bra och fint sexliv inte om att få ha sex så ofta som möjligt.

Den fysiska lusten kan jag lösa själv ifall det behövs.

Det är den själsliga biten jag längtar så oerhört efter. Samspelet, att ge och ta, att åtrå, att bli berörd, att röra... och så vidare.

Jag ville skriva trots att jag inte har några råd. Ville mest bara "ta i hand" och visa att jag förstår dig!

Dock känner jag att din sambo/fru och du inte har problem på så djup nivå att det finns anledning att ge upp.

Lycka till!!

• Vibeche

Har du sagt till henne att om inte ert sexliv förändras så kan ni inte leva ihop? Utifrån ett kvinnligt perspektiv tror jag inte hon förstått allvaret och när man tex äter hormoner kan sexlusten helt försvinna och då har man ingen. Saknar det inte heller.

Så nr 1. Ta reda på varför hon inte har någon sexlust. 2. Se till att hon får tillbaka den.

3. Sen kan ni diskutera er relation.

Sexlust är ingen konstant. Som ovan "man" verkar tro. Jag har "återfått" min efter att ha blivit lämnad och jag kan säga att den gick från 0 till 200%.

• Anonym (Temptation)
    Vibeche skrev 2015-07-26 09:05:29 följande:

Har du sagt till henne att om inte ert sexliv förändras så kan ni inte leva ihop? Utifrån ett kvinnligt perspektiv tror jag inte hon förstått allvaret och när man tex äter hormoner kan sexlusten helt försvinna och då har man ingen. Saknar det inte heller.

Så nr 1. Ta reda på varför hon inte har någon sexlust. 2. Se till att hon får tillbaka den.

3. Sen kan ni diskutera er relation.

Sexlust är ingen konstant. Som ovan "man" verkar tro. Jag har "återfått" min efter att ha blivit lämnad och jag kan säga att den gick från 0 till 200%.

Ifall det är mig du syftar på som ovanstående "man" som tycks tro att sexlust är något som är konstant så tycker jag att du ska läsa min tråd, sen komma tillbaka till den här tråden och berätta ifall jag fortfarande är "man" i dina ögon??

www.familjeliv.se/forum/thread/75539393-hade-ni-stannat-kvar-i-forhallandet-omrostning-for-man-och-kvinnor
  • Armageddon

Det där kommer med största sannolikhet inte att bli bättre, och om 5-10 år när du tillslut mår så dåligt att du gör slut, kommer du att ångra att du inte gjorde det tidigare

Alla jag har läst om som gått vidare pga just samma problem har varit nöjda, och just bara ångrat att slösade bort så många år i en dålig relation.

Hon är nöjd, och det går liksom inte att trolla fram engagemang och åtrå.

Vi har varit ihop i 16 år, och kan fortfarande inte hålla händerna i styr från varandra. Och det är så det ska vara tycker jag.

• Anonym (Jens)

Instämmer med de flesta andra som skrivit här, det är kört.

Du kan för all del ta upp ämnet en gång till och lägga fram fakta på bordet, dvs att du älskar henne, men att du inte kan leva i ett förhållande där du saknar en sådan viktig ingrediens som bekräftelse. Lyssna på vad hon vill, om hon är villig till att försöka åtgärda på riktigt, annars är det tyvärr bara att lägga ned.

Du kommer att ångra dig sen, och vara en bitter sur gubbe, eller så är du otrogen för att få den bekräftelse du behöver. Inget av alternativen är bra, 

• Haroligt

Det sjuka är att jag redan börjat bli en "surgubbe" och då håller jag med om att i dagsläget finns det många som är i en ännu värre sits. Det är sjukt att om det fysiska inte klaffar så blir det så stora problem. Min magkänsla säger mig att min sambo har accepterat att attraktionen sjunker i alla förhållanden och gillar läget för hon trots allt är kär i mig som person. Har inte lyckats få ut något konkret ur henne ang detta.

Hon ska sluta med p medel, väntar ett tag o tar ytterligare ett steg bakåt. Händer inget så skjuter jag ut mig. Skönt att få feedback från andra på forumet. Fortsätt gärna

• Armageddon

Bra, ge henne en seriös chans att jobba på en förbättring, men blir inte bättre så avsluta och hitta någon som passar dig bättre.

Livet är för kort för att kastas bort i ett förhållande man mår dåligt i!

• Anonym (Snubben)
    Armageddon skrev 2015-07-26 10:52:24 följande:

Bra, ge henne en seriös chans att jobba på en förbättring, men blir inte bättre så avsluta och hitta någon som passar dig bättre.

Livet är för kort för att kastas bort i ett förhållande man mår dåligt i!

Helt sant, livet är för kort för att man ska runka bort det. Hitta en som du funkar bättre med.
Svar på tråden Dåligt sexliv, råd