• Jonnaaa

Kostråd gå upp i vikt!!

Hej! Jag är 165 cm lång och väger för tillfället 48 kg, nu är det så att jag vill försöka öka lite i vikt. Jag styrketränar ca 3 dagar i veckan och har ett väldigt aktivt jobb så jag gör av med mycket kalorier, och som sagt vill jag försöka gå upp några kilo men vill samtidigt se smal och tränad ut. Vill inte gå upp i vikt den onyttiga vägen om ni förstår mig rätt! Så jag skulle vilja ha lite råd på vad jag kan göra och äta för att nå mina mål ???? tack på förhand!

• Svar på tråden Kostråd gå upp i vikt!!
  • Jag är bara jag

Tvärtom mot de råd man får för att gå ner- öka kalorierna och minska motionen. Öka den nyttiga maten med t.e.x nötter.

• K grrl

Du vill öka ffa i muskelmassa tolkar jag dig som, så ät tillräckligt med protein, styrketräna tungt och ät energität mat. Det är helt ok att inte äta meganyttigt, pasta är t ex bra för att få i sig energi. Fett är mycket energitätt.

• dirty88

Äter fler kalorier från källor du anser vara nyttiga

• Jonnaaa

Tack för svar! Är gainer ett alternativ också? Lättsamt att ha med sig som mellanmål också. Har svårt att gå upp i vikt eftersom jag alltid varit väldigt smal plus att jag rör mig så pass mycket.

• Zadre

LCHF är viktstabiliserande. Jag började äta för hälsan och gick upp några välbehövda kilon. Är 168 och kunda väga så lite som 52 kilo.

Svar på tråden Kostråd gå upp i vikt!!